مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ایلام:
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ایلام، گفت: ارتقا دانش علمی در حوزه های مختلف بیولوژی و زیستی باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۸۶۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 20 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ صادق موسوی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ایلام، گفت: طی سال‌های اخیر نسبت به خطرات و تهدیدات بیولوژیک هشدارهای لازم توسط صاحب‌ نظران و مسوولین امر داده شده که شیوع کرونا ویروس نمونه‌ای از این تهدیدات بیولوژیک است.

وی افزود: نخبگان و صاحب ‌نظران حوزه‌های مختلف شناسایی و از آنان حمایت لازم به عمل می‌آید و باید زیرساخت‌های آزمایشگاهی و علمی نیز توسعه یابند تا در راستای مصون‌ سازی مردم و کشور گام‌های اساسی لازم برداشته شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل  ایلام، تصریح کرد: برنامه ‌ریزی‌های ساختاری و تشکیلاتی جدید در سپاه پاسداران جهت مقابله جدی و موثر با تهدیدات از نمونه‌های ارزشمند در این زمینه بوده که قابل توجه و تقدیر است.

هماهنگی بین جمعیت و نهادهای عمل کننده

موسوی خاطر نشان کرد: تهدیدات جدید به سمت تهدیدات مردم محور و جامعه محور در حال تغییر هستند؛ آموزش‌های همگانی در نحوه مقابله با بحران‌های احتمالی و چگونگی اتخاذ هماهنگی بین جمعیت و نهادهای عمل ‌کننده در هنگام وقوع بحران بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای مصون‌ سازی کشور و استان در مقابل تهدیدات ضروری است کلیه دستگاه‌های کشوری و لشگری در زمینه به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیر عامل جهت حفظ و پایدارسازی دارایی‌ها، زیرساخت‌ها و نیروی انسانی تحت امر خود اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

موسوی گفت: دستگاه‌ها بخشی از اعتبارات سالانه خود را به پژوهش و اجرای ضوابط پدافند غیر عامل و آموزش‌های مورد نیاز جامعه هدف خود اختصاص دهند.

صادق موسوی بیان کرد :ضوابط و اصول فنی، مهندسی و اجرایی پدافند غیر عامل بایستی در ذات طرح‌ها و پروژه‌های در دست احداث به‌ کار گرفته شود و نسبت به اصلاح وضعیت‌های غیر اصولی پیش ساخته اقدام شود.

اعزام کارشناسان به دوره‌های آموزشی پدافند زیستی

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ایلام یادآور شد: به منظور ارتقا دانش و مهارت کارشناسان استان، از کلیه نهادها و دستگاه‌های استانی دعوت به عمل آورده‌ایم که کارشناسان مرتبط خود را در دوره‌های آموزشی پدافند زیستی و بیماری کووید 19 که به همت سازمان پدافند غیر عامل کشور در تابستان سال جاری در تهران برگزار می‌شود اعزام کنند.

این در حالی است طرح مطالعات جامع پدافند غیر عامل استان در اواخر سال گذشته به اتمام رسید که منتظر ابلاغ و تبدیل آن به برنامه جهت اجرای نتایج طرح در استان هستیم در این راستا طرح مطالعات پدافند غیر عامل شهر ایلام و نیز چند طرح مطالعاتی در ارتباط با اماکن مهم از جمله ساختمان اداری و... در دست اقدام است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار