معاون بهداشتی:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت ۲ شهرستان این استان از نظر افزایش موارد مثبت ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 18 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: وضعیت شهرستان های بدره و آبدانان به دلیل افزایش شمار افراد بستری و مبتلا به کرونا به حالت قرمز درآمده است.

وی افزود: اکنون وضعیت استان های همجوار ایلام از نظر ابتلا به کرونا خوب نیست و استان ایلام هم دست کمی از آنها ندارد.

وی اضافه کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان ایلام  رو به افزایش است و متاسفانه مردم کرونا را دست کم گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این موج دوم کرونا ما را به روزهای سخت فروردین بازگشت می دهد، گفت: تالارهای پذیرایی یکی از مکانهای پرخطر هستند که به دلیل فرهنگ سنتی مردم و عدم رعایت فاصله اجتماعی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهند.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: بدلیل تعطیل بودن تالارها، مردم بیشتر مراسم های عروسی را در منازل برگزار کردند که بسیار پر خطرتر بود و در شرایط نا ایمن موجب انتشار کرونا شد.

وی افزود: در نشست اخیر تصمیم گرفته شد تالارها با رعایت زمان محدود، تعداد افراد محدود، استفاده الزامی از ماسک و همچنین برگزاری مراسم در فضای باز بازگشایی شوند.

وی تاکید کرد: در دو شهرستان قرمز استان تالارها همچنان تعطیل باقی می مانند و امیدواریم که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی سلامت خود را حفظ کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مدیران تالارها خواست: با نگاه مسئولانه حفظ جان مردم را در اولویت قرار دهند.

وی اظهار داشت: برگزاری عروسی مهم است اما حفظ جان مردم واجبتر است و اگر مسوولانه نگاه نکنیم عواقب جبران ناپذیری رخ می دهد.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان دارد.

ه گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۹ هزار و ۶۵ تن رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۷ خرداد ماه جاری بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی ۲ هزار و ۵۶۳  بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از مبتلایان جدید، ۹۳۹ نفر مربوط به موارد  بستری وبقیه موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۵۲ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۲ هزار و ۸۱۵ نفر تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۰۹  مورد آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان های خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
 برای نخستین بار  در دیماه ۹۸ ویروس کرونا در شهر ووهان چین شناسایی شد و نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه پارسال در شهر قم گزارش شد. /ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
جلوي گردشگران به تنگه كافري گرفته شود ومراسم ختم وعزا برگزار نشود ومردم تا حد امكان از ماسك استفاده كنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار