امروز شاهد بودیم که نمایندگان جهادی ما ،نقطه آغاز انحرافشان از حدود واختیارات نمایندگی را در " جهاد " قرار دادند و به جای ارایه کارت زرد به اهمال کنندگان وبانیان مشکلات جاری مردم،اولین کارت زردشان را به خاطر اجماع بر اشتباهات گذشته وکلای مردم از مردم استان دریافت کردند !
کد خبر: ۸۶۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 16 June 2020

تابناک ایلام ::ما نبایداز کنار این گزاره به راحتی عبور کنیم " مدامی که تصمیم گیران ،مدیران ،نخبگان ،صاحبنظران و موثرین استانهای کوچکی همچون ایلام همواره بر مدار عشیره سالاری موضوعات مدیریتی را دنبال کرده و بدون اهم ومهم نمودن مسایل ،بر جابجایی مدیران بر محور نگاههای تنگ نظرانه وپوسیده عشیره سالاری وتبارمحور تمرکز نمایند "،نباید تغییر وضعیت و بهبود شرایط را انتظار بکشیم .

مادامی که این انگاره غلط بر بررسی ،تحقیق وشیوه یابی منطقی برای عبور از تنگناها چربیده و تصمیم سازان استان با پشت پا زدن بر تحول گرایی منطقی وعلمی ودنبال نمودن مشی توسعه گرایانه صرفا بر جابجایی فلان مدیر در سطح بخش وشهرستان واستان تمرکز نموده واولویت ها را جابجا نمایند ،مردم ما نمی توانند روزهای خوش قرار گرفتن بر ریل توسعه وآبادانی را احساس نمایند .

مدامی که با نگاه قومی وقبیله ای وعشیره گرایی ،تمامی شاخص ها ومولفه های مدیریتی و ویژگی های برجسته شخصیتی افراد را چال نموده وبا رجحان مدیران دست چندمی  بر مدیران توسعه گرا وتحول خواه ،مسیر خود را از مطالبات واقعی مردم وموثر بر توسعه استان جدا نموده وفقط ساز خود را براساس تعلقات فردی کوک نمایند ،آش همین آش وکاسه همین کاسه خواهد بود.

همین دیروز بود که تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم را پشت سرگذاشتیم ،هنوز از یاد نبرده ایم که هر کاندیدایی که با صدای رساتر انحراف نمایندگان ادوار از مسیر و وظایف نمایندگی را فریاد می کشید به همان اندازه صدای سوت وکف وهورای هوادارنشان را بلند می کردند ! مگر مردم فراموش کرده اند که کاندیدها هر روز داد سخن سر می دادند که مردم استان ؛" عامل اصلی توسعه نیافتگی استان وبانی تمامی مشکلات موجود در زندگی شما همین نمایندگانی هستند که به جای پرداختن به مسایل شما در بازی های سیاسی وتغییر مدیران گرفتار شده اند !"

مگر غیر از این بود که از  بلندگوهای ستادهای تبلیغاتی کاندیدها از میدان شهدا تا بلوار مدرس فقط یک صدا شنیده می شد و آن این بود که نباید به کاندیدهایی رای داد که سیاسی کاری را بر مشکلات مردم ارجح دانسته وبه جای رتق وفتق امور مردم استان ،دفتر وزرا را به کانون رایزنی برای انتخاب مدیرانی از جنس قوم وعشیره خود تبدیل کرده اند ؟! و ما هرگز این مسیر را دنبال نمی کنیم !

اینک چه شده است که هنوز جوهر اعتبار نامه نمایندگان مجلس یازدهم خشک نشده ،بر جای پای اسلاف خویش پای گذاشته اند؟ مگر قرار نبود که مجلس یازدهم مجلسی متفاوت تراز مجلس های گذشته قوه قانونگذاری را بر ریل واقعی خود قرار داده و در چارچوب حدود واختیارات قانونی خود حرکت کنند ! مگر قرار نبود دفاتر وزرا به جای کانون لابیگری ورایزنی برای انتصابات به محلی برای رایزنی بمنظور تحقق مطالبات انباشت شده موکلان ایلامی تبدیل شود ؟!

گویا سوزن زنگ زده این ریل در استانی همچون ایلام گیر کرده است که نمایندگان نمی توانند بر روی آن سوار شده و  مسیر تغییر به نفع مردم ورفع تنگناهای آنان را بر روی آن جستجو نمایند ! چرا که برخی با تاختن چهار نعل بر راه شوسه حسابی گرد وخاک کرده و از همین ابتدای راه هزینه زودون گروغبار از سر روی مردم را به دیگر هزینه های آنان افزوده اند !

نمایندگان عزیز ایلام باید بدانند که به خاطر شعارهایتان از مجلس یازدهم قهرمان ساخته اند ،قهرمانی که آمده است که حلال مشکلات رسوب کرده سالهای سال این مردم باشد !مجلسی که جهاد را سرلوحه کاری خود قرارداده وباید جهادگرانه مسیر رفع تنگناها ودغدغه های مردم حوزه انتخابیه را دنبال کند ،بی گمان خسران ناامید شدن مردم از این مجلس به مراتب افزون تر از ده دوره قبل خواهد بود ودر صورت عدم توفیق در شعارهایشان ،در کنار اعتمادمردم ،ارزشهای انقلاب ونظام را هم چال خواهند کرد.

امروز شاهد بودیم که نمایندگان جهادی ما ،نقطه آغاز انحرافشان از حدود واختیارات نمایندگی را در " جهاد " قرار دادند و به جای ارایه کارت زرد به اهمال کنندگان وبانیان مشکلات جاری مردم،اولین کارت زردشان را به خاطر اجماع بر اشتباهات گذشته اسلافشان ، از مردم استان دریافت کردند !

نمایندگان ما باید به این موضوع اهتمام داشته باشند که سیستم جدید تقنینی به خاطر وعده هایشان و وضعیتی که بر مردم ما حکمفرماست جایی برای آزمون وخطا نیست ! حرکت بر مسیر غلطی که خود بر آن اذعان داشته اید به ناکجاآباد ختم خواهد شد.البته بعید می دانم که سال مجلسی که بهارش با طرح هایی همچون ختم قرآن ،دوفوریت تغییر نام تاسیسات و شنود مکالمات همکاران وتملق سرایی برای رییس مجلس  آغاز شده _ نکو باشد .بیچاره مردم ماوسالهای بی بارانی که پیش رو دارند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
تابناک جون چرا ایقد داغش میکنید.
اولا خوب میدانید این ضعیفترین مجلس از لحاظ آرای مردمی بود
دومیش هم ترک عادت موجب مرض میشه ،چهل ساله وضع استان بر همین روال چرخیده حالا سنگ لای چرخش نذار و بگذار همین جاده ناهنجارو طی کنه تا ببینیم کی به ناکجا آباد میرسیم
سیومیش ، رئیس جمهور که شخص اول اجرائی کشوره هم موقع انتخابات هزارتا وعده میده بعدش که رای آورد انتظار داری وعدهاشو اجرا کنه ؟همین روحانی که خودمان دوبار بهش رای دادیم کدام وعده را عملی کرد که حالا یه ضعیفه و یه مدیر کمیته بیان وعدهاشونو تو ایلام عملی کنن.
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
جناب اسدی کمی عجولانه و شاید هم هدفمند نسبت به رویکرد مجلس یازدهم و نمایندگان ایلام اظهار نظر میفرمایید. به نظرم علیرغم تمام مشکلاتی که کشور به دلایل مختلف با آن درگیر است مجلس یازدهم و خانم فلاحی نماینده با دانش ایلام بارقه های امید را در بین مردم زنده کرده اند . شک نکنید مجلس یازدهم بر خلاف مجلس دهم مجلسی سرزنده و تلاشگر خواهد بود .امیدواریم تحرک و انگیزه بالای نمایندگان جدید تحرکی دراین دولت خسته و بی رمق ایجاد نمایند
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
مجلسی که دیروز یکساعتش مشغول نماز آیات بودن و دغدغش میشه ختم قرآن و ازدواج اجباری و مبارزه با اینستاگرام انتظار چی ازش دارین؟
فصلی که نکوست از بهارش پیداست.
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
مجلس نگو ...کودکستان جمهوری اسلامی با طرحها و لوایح و سخنان عجیب و غریب نمایندگان تازه کار ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار