مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: نسخه نویسی در مراکز درمانی بخش خصوصی و خیریه این استان تا پایان خردادماه جاری الکترونیکی می شود.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 14 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  نورالدین رحیمی اظهار داشت: بدلیل وجود زیر ساخت‌های الکترونیکی مناسب ۷۴ نفر پرسنل این دستگاه کار خدمات رسانی به حدود ۳۹۰ هزار بیمه شده در استان را انجام می دهند.

وی افزود: ایلام در ردیف نخستین استان‌هایی است که بیشترین خدمات الکترونیکی را ارائه داده است و و با توجه به هیمن موضوع میزان مراجعات به مراکز بهداشتی درمانی در سال ۹۸ به یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر کاهش یافته که البته شیوع بیماری کرونا در آن نیز بی تاثیر نبوده است.

رحیمی یادآور شد: بیمه سلامت سالانه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می کند و هم اکنون با الکترونیکی شدن خدمات افراد می توانند بدون دفترچه تنها با ارائه کد ملی و حتی نام پدر از مزایای بیمه‌ای در مراکز درمانی تحت قرارداد بهره ببرند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام اظهار داشت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور در هر استان در یک شهرستان اجرا شد اما در استان ایلام در هفت شهرستان صورت گرفت و هم اکنون نیز بدلیل وجود بیشترین مراکز درمانی در ایلام این طرح نیز از مردادماه آغاز می شود.

رحیمی یادآور شد: سال گذشته ۵۷ هزار نسخه الکترونیکی صادر شد و در شهر ایلام این طرح به صورت آزمایشی از اول تیر ماه در مراکز یاد شده بصورت اجباری اجرایی می شود.

وی از جمله مزایای این طرح را شفافیت در نحوه تجویز دارو، شفافیت مالی، صرفه جویی در مصرف کاغذ، خوانا بودن نسخه ها، سوابق دارویی بیمار و به نوعی خودکنترلی و مراقبت برای مردم، همچنین صرفه‌جویی هزینه برای بیمه شده و سازمان بیمه ای عنوان کرد.

۳۸۹ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این بیمه دارای ۲۲۶ مرکز و موسسه طرف قرارداد و ۲۱ دفتر پیشخوان تحت پوشش است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار