مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام گفت: کمیته انضباطی در راستای قانونمندی شرح وظایف، نیروی انسانی و عملکرد دهیاری‌های این استان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 13 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛سیدحسینعلی موسوی  در نشست تشکیل کمیته انضباطی دهیاری‌های استان ایلام اظهار داشت: این کمیته با هدف ارایه خدمات بهتر و با کیفیت بالاتر به جامعه روستائیان تشکیل می‌شود.

وی افزود: آیین‌نامه‌ انضباطی دهیاری‌ها شهریور ماه سال گذشته از سوی هیات وزیران و با توجه به ماده ۹ آیین‌نامه مبنی بر اینکه به تخلفات دهیاران بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری و به تخلفات کارکنان دهیاری بر اساس قانون کار رسیدگی می‌شود، توسط معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تهیه شد.

موسوی گفت: آیین‌نامه انضباطی دهیاری‌ها به‌ منظور برقراری انضباط اداری، افزایش کارآیی و بهبود کمی و کیفی عملکرد نهاد دهیاری و انتظام‌ بخشی به فرآیند رسیدگی به تخلفات کارکنان دهیاری‌ها به استناد تبصره ۲ ماده ۲۷ قانون کار، مشتمل بر ۵ فصل و ۳۷ ماده تهیه و پس از هماهنگی و تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: براساس مفاد این آیین‌نامه، همه کارکنان دهیاری‌ها که مشمول قانون کار هستند مشمول این آیین‌نامه بوده و هرگونه کوتاهی در انجام وظایف محوله که باعث بروز اختلال و بی‌نظمی در امور دهیاری شود قابل پیگیری و رسیدگی در کمیته انضباط کار که در سطح استان تشکیل می‌شود، خواهد بود.

وی اضافه کرد : کمیته انضباطی دهیاری‌ها متشکل از نمایندگان کارفرمایان، نمایندگان کارکنان دهیاری و نماینده سرپرستان بوده و نمایندگان منتخب سرپرستان و کارکنان دهیاری باید دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و سه سال سابقه کار باشند.

وی ادامه داد: اعضای کمیته انضباطی برای ۲ سال انتخاب می‌شوند و احکام آنان از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری صادر می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام گفت: در آیین‌نامه انضباطی، تنبیهات به فراخور تخلفات به چهار طبقه تقسیم و مراتبِ تخلف نیز در تعیین تنبیهات مؤثر است.

وی، تمامی تصمیمات کمیته انضباطی در مراجع حل اختلاف کار را قابل اعتراض خواند و افزود: در صورت هرگونه خودداری یا ممانعت از ابلاغ یا اجرای تصمیمات کمیته انضباط کار با متخلفان برخورد خواهد شد.

موسوی اضافه کرد: طبق مفاد آیین‌نامه انضباطی دهیاری‌ها، دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری مجری این آیین‌نامه و معاونت‌های هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها ناظر بر اجرای آن هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن مفاد این آیین‌نامه در سراسر کشور، شاهد نظام‌مند شدن رسیدگی به تخلفات احتمالی دهیاری‌ها و افزایش سطح کارآیی این نهاد خدمتگزار در سطح روستاهای کشور و استان باشیم.

وی افزود: در طول ۲ دهه عمر دهیاری‌ها برای عملکرد نظارتی، توزیع منابع و سایر فعالیت‌ها نیاز به بازنگری در قانون تاسیس دهیاری‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

وی به اقدامات انجام گرفته امور روستایی استانداری ایلام در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با همت استاندار ایلام از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده ماده ۳۸، ۳۹و ۵۸ قانون الحاق و همچنین از منابع سیل ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

موسوی اظهار داشت: این میزان اعتبار برای بهسازی ونوسازی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در روستاهای استان هزینه شده است.

وی ابرار امیدواری کرد: با فعالیت دهیاران و پیگیری مستمر آن‌ها برای رفع مشکلات روستاها شاهد افزایش خدمات‌دهی در روستاهای استان باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار