فرماندار دهلران:
فرماندار دهلران گفت: ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز اول طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران هزینه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 08 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید عسگری در حاشیه بازدید از پروژه انتقال آبگرم دهلران افزود: مسیر انتقال این فاز از طرح ۶.۵ کیللومتر است و تا کنون عملیات سازه رسوب‌گیر شروع و حدود یک کیلومتر نیز حفاری کانل انجام شده است و قرار است انتقال آبگرم بوسیله لوله پلی اتیلن انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از انتشار گازهای گوگرد در سطح شهر و مشکلات تنفسی و خسارت به تجهیزات و لوازم برقی مردم، طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران در قالب ۲ فاز تعریف شده است.

مجید عسکری فاز اول این طرح را شامل انتقال آب به پایین دست و فاز دوم را احداث تصفیه‌خانه برشمرد و افزود: بعد از تکمیل مطالعات پروژه، پیمان‌سپاری و آغاز عملیات اجرایی فاز اول شامل انتقال آب چشمه‌ها به پایین دست از طریق لوله به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود که با اجرای آن ۵۰ درصد مشکلات زیست محیطی مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت پیمانکار در فاز اول و نیاز به ۱۸۰ میلیارد ریال برای این مرحله اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حداکثر تا پایان سال آینده فاز اول بهره‌برداری می‌شود.

عسکری در خصوص فاز دوم طرح هم گفت: این مرحله شامل احداث سیستم تصفیه‌خانه و جداسازی گاز گوگرد است که مطالعات احداث آن تکمیل و آماده شروع عملیات اجرایی است.

وی افزود: مناقصه این مرحله هنوز بدلیل عدم تامین منابع مالی انجام نشده است و در صورت تامین ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار آمادگی برای برگزاری مناقصه و شروع عملیات اجرایی وجود دارد.

فرماندار دهلران گفت: با کلنگ‌زنی پروژه انتقال و هدایت آبگرم دهلران شاهد حل مشکل شهروندان این شهر در بحث خسارت‌های ناشی از آن خواهیم بود.

عسکری افزود: با هدایت آبگرم دهلران، دیگر شاهد خسارت‌های اقتصادی به لوازم و تاسیسات فلزی شهری و خانگی ناشی از پراکنش گازهای گوگردی در فضای شهر نخواهیم بود.

وی یادآور شد: تامین اعتبار یکی از مباحث بسیار مهمی برای اجرای این پروژه است که استاندار ایلام و معاون عمرانی استاندار از ردیف‌های مختلف تخصیص‌ها را مشخص کردند و امسال نیز از محل اعتبارهای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار لازم برای سرانجام رسیدن این پروژه اختصاص خواهد یافت.

عسکری افزود: پروژه کلنگ‌زنی و مراحل اجرایی این طرح شروع و دستگاه اجرایی آن نیز مشخص شده است و از مسوولان استانی درخواست می‌شود در بحث انتقال و هدایت آبگرم دهلران سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

فرماندار دهلران گفت: پیگیری‌ها برای تامین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی فاز اول در دستور کار است و با توجه به اینکه ساماندهی این چشمه‌ها از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار است امیدواریم در آینده شاهد تسریع در عملیات اجرایی آن باشیم.

طرح مطالعات این پروژه با سه میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۴ شروع و در سال ۹۷ به اتمام رسیده است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار