مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: دولت در راستای حمایت از کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا تسهیلاتی اختصاص داده است که ۱۴ رسته با ۱۵۰ زیررسته شغلی اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات و صنوف مختلف را شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 06 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکراله شیرخانی  اظهار داشت: باید اطلاع‌رسانی جامع به صنوف برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا انجام شود تا آسیب‌دیدگان بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: در کل کشور ۲۰۰ بانک عامل پرداخت این تسهیلات به افراد متقاضی هستند اما در استان ایلام تنها هفت بانک و یک موسسه به عنوان عامل پرداخت تسهیلات انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: سهم بانک‌ها از ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به استان مشخص شده است و هرچه سریعتر باید شیوه‌نامه دریافت این تسهیلات از سوی بانک‌های مرکز ابلاغ شود.

شیرخانی گفت: افرادی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند در سامانه کارا مراحل اولیه ثبت‌نام خود را انجام دهند که در صورت وجود کد کارگاهی و بیمه از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص افرادی که فاقد بیمه هستند، یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از افراد فعال در صنوف مختلف بیمه ندارند یا بیمه آنها از محل دیگر پرداخت می‌شود درصدد مکاتبه و پیگیری از طریق مرکز هستیم تا مشکل این افراد برای استفاده از تسهیلات برطرف شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۴۷۸ بنگاه و ۸۱۸ کارفرما با ۹۹۷ نفر شاغل در بخش کارگاهی متقاضی دریافت این تسهیلات شده‌اند که با توجه به سهم اختصاص یافته به استان رقم بسیار پایینی است.

وی از رسانه‌ها، فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف خواست: با اطلاع‌رسانی جامع به افراد متقاضی آنان را از پرداخت این تسهیلات آگاه کنند.

شیرخانی نرخ بهره این تسهیلات را ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: اگر به هر نفر ۱۶ میلیون تسهیلات پرداخت شود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی افزود: همچنین اگر به هر یک از افراد صاحب صنف ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود ۱۸ هزار نفر می‌تواند در استان از این محل تسهیلات دریافت کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با جذب به موقع این تسهیلات شاهد کاهش خسارت‌های ناشی از کرونا در پی تعطیلی واحدهای صنفی باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار