ادوات کشاورزی برای برداشت غلات به تعداد کافی در سطح شهرستان چرداول وجود داشته وبا هرگونه افزایش قیمت نامتعارف برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.
کد خبر: ۸۵۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 06 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ این روزها که بازار کار کشاورزی گرم است نیاز به وسایل کشاورزی بیشتر احساس می شود ودر واقع اگر ادوات کار کشاورزی کم باشند از بازدهی وتولید محصول کاسته می شود.
امروزه در سطح دنیا کارها به سمتی پیش رفته اند که با نهایت دقت و سرعت انجام بپذیرند واین در مورد کارکشاورزی بیشتر دیده می شود وباید محصولات کشاورزی در کوتاهترین زمان با بهترین نتیجه به دست مردم برسند.


به تعداد کافی ادوات کشاورزی در سطح شهرستان وجود دارد

اقبال گرواندی مدیر جهاد کشاورزی چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: تعداد ۵۰ دستگاه کمباین ( ۴۲ دستگاه کاه کوب و ٨ دستگاه معمولی) در حال برداشت غلات در سطح مزارع کشاورزی شهرستان هستند.

وی افزود:تا اوج برداشت غلات این تعداد به بالغ بر ۲۰۰ دستگاه میرسند.

وی همچنین تصریح کرد: معاینه فنی همه کمباینهای در حال کار توسط کارشناسان فنی مکانیزاسیون قبل از شروع کار انجام می شود و برگه معاینه فنی اخذ می کنند، و با دو اکیپ کارشناسی در حین برداشت بطور روزانه بازدید و معاینه فنی می شوند، گراوندی افزود: در صورت مشکل فنی و یا ریزش نامتعارف، دستگاه کمباین متوقف و رفع نقص می گردد.

با ماشین آلات حمل محصولات کشاورزی که قیمت مصوب حمل محصولات را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

گراوندی در ادامه  گفت:در خصوص قیمت ماشین های حمل محصولات کشاورزی به مراکز خرید با تک تک کامیون داران هماهنگی مربوطه انجام شده است و مصوب گردیده است که هرگونه اخذ کرایه بالا از طرف صاحبان ماشین آلات حمل محصولات منجر به گزارش به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جهت تشکیل پرونده تخلف خواهد گردید.

وی اظهار داشت :نرخ حمل یک کامیون ٨ تنی در حد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بستگی به شرایط و موقعیت زمین و معطلی کامیون حین برداشت میباشد که باید این نرخ از طرف کامیون داران رعایت گردد.وی همچنین از کشاورزان سطح شهرستان خواست تا در صورت هرگونه اضافه کرایه بار ، جهاد کشاورزی شهرستان را مطلع نمایند./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار