مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بر اساس معیارهای فرهنگی، هنری، تاریخی، گردشگری، مستند روستای«شیخ مکان» از توابع شهرستان دره شهر در استان ایلام ساخته می شود.
کد خبر: ۸۵۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 06 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز افزود: این اداره کل، با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری روستاهای شاخص استان و صیانت از میراث ناملموس و سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی که حامل فرهنگ کار و تلاش و آداب و رسوم دیرینه و ماندگار ایرانی است، از ساخت فیلم مستند این روستای فرهنگی حمایت می کند.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه ساخت این اثر با انجمن سینمای جوانان منعقد شده و انجمن یاد شده با کمک مستندسازان استان اقدام به ساخت این مستند خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد، برای شناسایی روستای فرهنگی، معیارهای کمی و کیفی متعددی در نظر گرفته شده و پس از بررسی های کارشناسی، روستای شیخ مکان به عنوان روستای فرهنگی، موضوع مستند مذکور قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد، در آینده سایر روستاهای دارای ویژگی ها و ظرفیت های فرهنگی نیز شناسایی و در قالب های مختلف معرفی شوند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
007
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
روستای شیخمکان زادگاه سیاسیون پزشکان معلمان هنرمندان است تنها روستایی است که نماینده فرماندار و یکی از پزشکان معروف کشور دکتر حسن رضا محمدی را به کشور و جامعه معرفی کرده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار