مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال برای ساماندهی و مرمت قلعه «والی» واقع در شهر ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 06 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: یکی از مهمترین آثا تاریخی استان ایلام قلعه والی واقع در شهر ایلام است که به موزه مردم شناسی نیز تبدیل شده و هم اکنون نیز قرار است مرمت و ساماندهی شود.

وی گفت: این قلعه والی در زمینی به مساحت چهار هزار و ۶۸۷ مترمربع احداث شده که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت یک هزار و ۷۹۲ مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه قلعه والی مربوط به دوران قاجار است و مهم‌تر از همه اینکه این قلعه نمادی از فرهنگ و هنر استان است، گفت: مرمت و بازسازی قلعه والی توسط استادکاران سنتی با نظارت کارشناسان اداره‌کل استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بخش‌هایی از قلعه تاریخی والی که دچار فرسودگی شده‌اند، توسط استادکاران سنتی آغاز شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی که برای مرمت قلعه والی (موزه مردم‌شناسی) شهر ایلام انجام می‌شود، شامل تعمیرات موضعی بخش‌های آسیب‌دیده، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت‌بام، سفیدکاری، نازک‌کاری، رنگ‌آمیزی در و پنجره و … است.

شنبه‌زاده عنوان کرد: بنای قلعه والی به شماره ۱۷۹۸ در تاریخ ۷۶/۹/۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و هم‌اکنون موزه مردم‌شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار