فرماندار ایوان گفت: برگزاری هر گونه مراسم فاتحه درگذشتگان با توجه به عدم رعایت مردم این شهرستان، چاپ اعلامیه برای شرکت اقوام و آشنایان و احتمال انتشار بیشتر کرونا ممنوع است و در صورت برگزاری برخورد قانونی صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۵۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 05 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ امیدعلی سبزی  اظهار داشت: محدودیت برگزاری مراسم ها همچنان به قوت خود باقی است اما تعدادی از خانواده هایی که طی چهل روز گذشته عزیزانشان را به دلایل مختلف از دست داده اند بدون توجه به وضعیت موجود و هشدارها مراسمات را در سطح وسیعی برگزار می کنند بطوریکه روز گذشته مقرر شده بود ۱۲ مراسم یادبود در آرامستان حاجی حاضر ایوان برگزار شود.

وی افزود: این در حالی است که بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور، ناشی از شرکت در اجتماعات و عدم رعایت نکات بهداشتی وعدم حفظ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

سبزی یادآور شد: موضوع مهم دیگر، شناسایی افرادی است که ناقل بیماری کرونا بوده اما هیچگونه علائمی ندارند این افراد ظاهرا سالم هستند و ممکن است سبب ابتلای دیگران شوند.

وی تصریح کرد: احترام و گرامیداشت درگذشتگان بر کسی پوشیده نیست اما در موقعیت کنونی و به لحاظ اهمیت سلامت عموم مردم، باید همه شهروندان همکاری لازم را به عمل آورند و اهتمام جدی داشته و به هشدارهای مسوولان ذیربط توجه کنند.

فرماندار ایوان تاکید کرد: در شرایط کنونی که شعله های کرونا بعد از یک وقفه کوتاه دوباره شعله ور شده است همشهریان به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای از مراجعه به آرامستان های حاجی حاضر و سیدعبدالله اکیدا خودداری کنند.

سبزی اظهار داشت: در ۲ هفته گذشته ۳۸ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در ایوان شناسایی شده است و در هفته جاری نیز ۲ نفر به علت ابتلا به این بیماری فوت کرده اند و نگرانی جدی برای بروز طغیان وجود دارد.

وی افزود: روز گذشته تیم های نظارتی دستگاه ها و ارگان های مختلف از ساعت ۱۲ در ورودی آرامگاه های شهرستان ایوان حضور یافتند و از ورود شهروندان به منظور حفظ سلامت خود و دیگران از حضور در این مراسم ها خودداری کردند.

سبزی با بیان اینکه مراکز چاپ و نشر آگهی های ترحیم موظفند از چاپ هرگونه اعلامیه خودداری کنند، گفت: مراکز چاپ و نشر آگهی ها و نیز کانال های فضای مجازی باید از چاپ و نیز اعلام زمان برای برگزاری هرگونه مراسم خود داری کنند

وی تاکید کرد: به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم ها، چاپ آگهی و نیز انتشار آن در فضای مجازی و همچنین اطلاعیه های مرتبط ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی می شود.

فرماندار ایوان تاکید کرد: در صورت لزوم همچنین در صورت عدم توجه برخی از شهروندان که سلامت دیگران را به مخاطره می اندازند و نیز بنا به تشخیص ستاد مبارزه با ویروس کرونا، تدابیر سخت گیرانه بیشتری برای حفظ سلامت مردم در راستای رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اعمال خواهد شد.

سبزی با بیان اینکه تجمع افراد از عوامل اصلی انتشار ویروس است، گفت: مسوولیت اجتماعی از هیچ فردی ساقط نبوده و لذا برگزاری مجالس و محافل غم و شادی در منازل شخصی و سالن اجتماعات نیز ممنوع بوده و انتظار می رود همشهریان ضمن رعایت موضوع در صورت مشاهده این موارد مراتب را اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: خطر کرونا همچنان وجود دارد لذا برای حفظ سلامت خود، خانواده و دیگران، حتی المقدور از ترددهای غیر ضروری خودداری کرده و این امر برای افراد دارای بیماری زمینه ای و نیز افراد مسن، ضروری تر است./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
کاش با همه مسائل ریز و درشت اینجور قاطع بودین ..فکری بحال زیرساختهای شهری ایوان بکنین جناب فرماندار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار