در حالیکه در استان کوچک ایلام  وضیعت بیماری کرونا  روزبه روز بحرانی تر از قبل نشان داده می شود ،اتخاذ برخی تصمیمات از سوی مسئولین دستگاههای متولی پرده از بی برنامگی و رخوت حوزه درمان وپیشگیری استان افکنده و شائبه تعمدی بودن اقدامات وسیاست ها در حوزه همه گیری ویروس کرونا را پررنگ کرده است .
کد خبر: ۸۵۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 05 June 2020

تابناک ایلام::بررسی وضعیت آمار ابتلای به کرونا در استان ایلام از روزهای ابتدایی اسفند تاکنون نشان می دهد که اقدامات ،طرح های پیشگیرانه وپروتکل های ستاد مقابله با کرونا نه تنها تاثیری بر روند کاهشی این ویروس در استان ها نداشته است بلکه آمارها مسیری تصاعدی را در پیش گرفته و نسبت به ماههای آغازین شیوع حتی دوبرابر هم شده است.

این وضعیت نشان می دهدکه شعار " ما کرونا را شکست می دهیم" در عمل معنا نشده است واین کروناست که تمامی برنامه ها وطرح ها را به شکست کشانیده شده است . ظاهر امر این است که در کنار بی توجهی و عدم درک درست مردم از مخاطرات این ویروس ،این تصمیم سازان کشوری هستند که بی خیالی مردم وبی توجهی آنان به این ویروس را تشدید کرده اند .

بررسی امار مبتلایان به ویروس کرونا حداقل در سه استان همسایه کرمانشاه ،خوزستان وایلام بیانگر این واقعیت تلخ است که  در کنار تمامی هزینه هایی که با شیوع این ویروس به کشور تحمیل شد ،اما کشور به هردلیل در کنترل و جمع کردن این بحران مهم ناکام مانده است .

در حالیکه در استان کوچک ایلام  وضیعت بیماری کرونا  روزبه روز بحرانی تر از قبل نشان داده می شود ،اتخاذ برخی تصمیمات از سوی مسئولین دستگاههای متولی، پرده از بی برنامگی و رخوت در این دستگاهها خصوصا حوزه درمان وپیشگیری استان افکنده و شائبه تعمدی بودن اقدامات وسیاست ها در حوزه همه گیری ویروس کرونا را پررنگ کرده است .

روز گذشته با وجود تشدید شیوع این ویروس در استان ،دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در اقدامی عجولانه وقابل تامل از بازگشت  خدمات دهی بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام از روز شنبه 17خرداد  به روال عادی خبر داد.

بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام از آغاز شیوع کرونا در استان ،بعنوان بیمارستان ویژه بستری بیماران مبتلا به کرونا انتخاب وخدمات تخصصی آن در سایر بیمارستان های سطح شهر قابل ارایه بود که براساس این تصمیم از روز شنبه خدمات دهی به بیماران قلبی ،داخلی ،دیالیز وشیمی درمانی در این بیمارستان همچون سابق قابل ارایه است .

تنها پیامی که این وضعیت جدید به اذهان متبادر می کند،عادی شدن روال فعالیت بیمارستان ویژه کرونا در استان چیزی جز عبور از بحران کرونا معنا نخواهد شد. این در حالیست انطباق این وضعیت با شرایط حال حاضر وواقعیت های میدانی ابتلای به این ویروس در استان از نوعی سردر گمی در مسئولین این حوزه پرده افکنی ویا به تعبیر دیگر اقدام عامدانه آنها برای عادی سازی وضعیت از سوی مردم ،رها شدن آنان به حال خود و در نتیجه گرفتار شدن جمع قابل توجهی از مردم به ویروس کرونا معنا ومفهوم خواهد یافت .

مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام باید به افکار عمومی پاسخی قانع کننده ارایه دهند که چه اتفاقی در سرنوشت همه گیری ویروس کرونا رقم خورده است که پایان فعالیت تنها بیمارستان تخصصی کرونا اعلام شده است ؟! آیا واقعا بساط همه گیری کرونا در استان جمع آوری شده ومردم از این موضوع بیخبر هستند ؟آیا با وجود رشد تصاعدی این ویروس در استان ،عادی جلوه دادن وضعیت ،هُل دادن مردم به سمت ابتلای به کرونا معنا نمی شود ؟!

ضمن تقدیر وخسته نباشید به کادر درمان که در طول مدت سه ماه اخیر ایثارگرانه در جبهه مقابله با این همه گیری در کنار مردم بودند ،باید گفت تصمیم سازی های اخیر در حوزه مقابله با کرونا که به شکل عادی سازی وضعیت جلوه یافته است ،چیزی جز جاده صاف کنی برای پیشرفت این ویروس تعبیر نخواهد شد و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی باید به مردم ورسانه ها بگویند " این تصمیم گیری ریشه در کجا دارد "؟! آیا تصمیمی درون سازمانی است یا دانشگاه مامور به اجرای تصمیمی شده است که در بیرون از سازمان اتخاذ شده است ؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خدمتگذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
سلام .قضاوت شما از این تصمیم عجولانه س .اینجا چین نیس که همه جا رو تعطیل کنن و اسیب زیادی به کسی وارد نشه شما میدونید چه فشاری روی پرسنل درمان بیمارستان مصطفی هست ؟میدونید مریضای سرطانی و دیالیزی با چه مشکلاتی تو این چندماهه روبرو هستند ؟اون روزا که قرنطینه بود ایا اوضاع برای مردم ایلام عادی نبود؟ اون موقع هم جز عده قلیلی که الان هم رعایت میکنن کسی رعایت نمیکرد.الانم اگه قراره کسی جلوی این شیوع رو بگیره خود مردم هستند .مردمی که تو فضای مجازی دم از حمایت پرسنل درمان میزنن و تو واقعیت حاضر نیستند کمی نکات بهداشتی رو رعایت کنن و کرونا رو مسخره میکنن .مردم که رعایت نمیکنن و این وضع ادامه خواهد داشت حداقل فشار کار رو از روی بیمارستان مصطفی کم کنن و بین شهرستان ها تقسیم کنن .تا مثل همیشه نشه که مرکز باید همه استان رو پوشش بده .فراموش نکنین ما داریم برای مردمی کار میکنیم که خودشون حاضر نیستن بخاطر سلامتشون فاصله اجتماعی رو رعایت کنن و دیگرانی که این کار رو میکنن تمسخر میکنن.اول از خودمون شروع کنیم دوست عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
بیماران سرطانی ودیالیزی خیلیییی باید بیشترنگرانشون بودکه های ریسکن وتوابن شرایط بیمارستان آلوده باید برن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار