معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سالانه ۲ هزار مورد عقرب گزیدگی در ایلام ثبت می شود و این استان چهارمین استان‌ دارای بالاترین آمار عقرب گزیدگی در کشور است.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ 04 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر  اظهار داشت: با توجه به زیست گونه های مختلف عقرب، بخصوص عقرب گادیم که خطرناکترین و سمی ترین عقرب ایران در استان ایلام، باید برای مقابله با آن توصیه های بهداشتی ارائه شده از سوی مراکز بهداشتی رعایت شود.

وی با بیان اینکه در رابطه با عقرب گزیدگی خود درمانی و درمان های سنتی به هیچ عنوان توصیه نمی شود، افزود: بهترین اقدام در صورت عقرب گزیدگی، رساندن سریع فرد بیمار به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان است.

دکتر صادقی فر یادآور شد: از دیگر راه های پیشگیری می توان به خودداری از نگه داشتن البسه در کف اتاق، بازرسی لباس، کفش و دیگر وسایل قبل از پوشیدن از نظر وجود احتمالی عقرب، استفاده از مصالح ساختمانی مناسب در روستاها و بهسازی منازل و محیط روستایی اشاره کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استفاده از دستکش و چکمه توسط کشاورزان و کارگران ساختمانی هنگام کار در باغات، مزارع و ساختمان سازی و ممانعت از بازی کردن کودکان با پای برهنه در پارک ها و کوچه ها از دیگر راهکارهای پیشگیری است.

وی تاکید کرد: در مناطق گرمسیری استان مردم باید هشدارها را جدی بگیرند و ضمن مراقبت از خود و رعایت توصیه های بهداشتی در صورت بروز حادثه سریعا به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار