مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: قهرمانان ورزشی این استان بر اساس نظام نامه و آیین نامه ابلاغی وزارت ورزش و جوانان و متناسب با نوع مدال حمایت می شوند.
کد خبر: ۸۵۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 04 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مظفر علی شائی اظهار داشت: استعدادهای فراوانی در حوزه ورزش در ۲ بخش زنان و مردان در این استان وجود دارد که در کشور و آسیا مدال آور هستند که امیدواریم نشان المپیک نیز به این مدال های پرافتخار اضافه شود.

وی ابراز امیدواری کرد: برای المپیک پیش رو ۲ ورزشکار ایلامی آرمینا صادقیان و جواد فروغی که در رشته تیراندازی سهمیه کسب کرده اند جزو مدال آوران ایران و ایلام شوند.

علی شائی همچنین در خصوص حمایت از دوندگان هلیلانی خلیل و جلیل ناصری نیز گفت: این ورزشکاران از طریق یکی از پیمانکاران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و هزینه تمرین آنها برای ادامه فعالیت های ورزشی نیز در حد توان تامین شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: این ۲ ورزشکار جزو استعدادهای کشور هستند و امیدواریم بتوانند در دو استقامت مدال جهانی و آسیایی کسب کنند.

علی شائی افزود: برای حمایت از این ۲ ورزشکار نیز به محض پایان تحصیلات آنها و متناسب با مدالی که خواهند آورد جهت جذب آنها در سازمان‌های دولتی تلاش خواهیم کرد.

۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات به باشگاه داران پرداخت می شود

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام در خصوص تعطیلی باشگاه ها نیز گفت: باشگاه ها تنها صنفی هستند که در حوزه اقتصاد با ما همکاری می کنند و از سوی دیگر در ایام کرونا نیز بیشتر همکاری را با این اداره داشتند و مقرر شد وزارت ورزش به ۲ طریق به این باشگاه ها کمک کند.

علی شائی افزود: به هر باشگاه دار ایلامی ۱۶۰ میلیون ریال وام پرداخت می شود که هشت میلیون آن برای اجاره بها در ایام کرونا و هشت میلیون نیز برای مربیانی که در این باشگاهها فعالیت داشتند در نظر گرفته شده است و برای کمک به باشگاه داران اقساط وام آنها را به تعویق می اندازد.

وی یادآور شد: در راستای حفظ آمادگی بدنی ورزش های انفرادی نیز وسایل ورزشی به صورت امانت در اختیار ورزشکاران قرار داده شد تا در ایام کرونا از ورزش و تمرین دور نباشند.

علی شائی تصریح کرد: در سطح عمومی هم جهت حفظ آمادگی بدنی ورزشکاران استان شعار پویش در خانه را راه اندازی کردیم و توسط کارشناسان فعالیت متناسب با فضای فیزیکی در خانه تدوین شد تا ورزشکاران ایلامی در ایام بیماری کرونا از ورزش فاصله نگیرند.

وی با بیان اینکه بازگشایی همه باشگاه های ورزشی منوط به تصمیم ستاد ملی و استانی کروناست، افزود: در شهرهایی که از نظر ستاد ملی کرونا شهر های سفید و بدون خطر هستند هیچ محدودیتی برای فعالیت های ورزشی وجود ندارد.

علی شائی همچنین افزود: در شهرهایی که با علامت زرد مشخص شده‌اند غیر از رشته های ورزشی که در آنها تماس وجود دارد مانند کشتی، تکواند، ورزش های رزمی و غیره، مابقی رشته ها مجاز به فعالیت در باشگاه ها هستند اما در شهر هایی که قرمز هستند تا اطلاع بعدی همه فعالیت های ورزشی در باشگاه ها ممنوع است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار