معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: انقلاب اسلامی محصول روحیه خدا باوری، ظلم ستیزی و استقلال و آزادیخواهی حضرت امام خمینی(ره) و همراهی مردم است.
کد خبر: ۸۵۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 04 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام حشمت رستمی اظهار داشت : انقلاب اسلامی بعد از گذشت۴۰ سال علی رغم کینه ها،کدورت ها، سنگ اندازی ها، تحریم ها وجنگ های مختلف روی پای خود ایستاده و توانسته آرمان های امام راحل را به منصه ظهور برساند.

وی سالروز ارتحال امام خمینی(ره) را فرصتی مناسب برای تامل، تفکر و نزدیک شدن به شخصیت، اندیشه ها، افکار و آرمان‌های ایشان دانست وگفت: شناخت هرچه بیشتر اندیشه های حضرت امام(ره) در تصمیم گیری ها، تعیین راهبردهای آینده، تعیین خط مشی ها در حوزه های کاری شخصی و به ویژه برای مسئولان کلان نظام جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد تا انقلاب را بر اساس آرمان‌های ایشان پیش ببرند.

وی با ذکر اینکه شخصیت حضرت امام برای همه صاحب نظران دنیا و همه ادیان مختلف حائز اهمیت است، ادامه داد: ایشان دارای شخصیت چند وجهی بود بطوریکه از این طرف عالم دینی و فقیه و از طرفی نیز فردی سیاستمدار با صلابت و دارای قدرت تصمیم گیری بود.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر ایشان دارای طبع لطیف شاعری و روحیه هنری و شخصیتی مردمی بودکه با سایر ویژگی‌های دیگر شخصیت ممتازی را از حضرت امام برای ما روشن می کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام خداباوری و توکل به خدا در همه حالات را ویژگی برجسته امام راحل عنوان کرد و گفت: در همه سخنرانی ها وخاطراتی که افراد از حضرت امام دارند ایشان همواره به توکل به خدا و اعتماد به خدا تاکید داشتند.

وی تکلیف داری و تکلیف محور بودن را ویژگی دیگر بنیانگذار انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تکلیف شرعی برای امام مهم تر از هر مسئله دیگری بود بطوریکه رضایت خداوند در اولویت رضایت افراد و مسائل شخصی قرار داشت.

حجت الاسلام رستمی ویژگی سوم حضرت امام(ره) را دوراندیشی و حکیم بودن امام در تصمیم‌گیری‌ها برشمرد و گفت: ایشان هر تصمیمی در حوزه‌های مختلف مسائل حکومتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشتند با دور اندیشی اخذ و با مشورت اطرافیان انجام و همه جوانب را هم خود و هم اطرافیان در نظر می گرفتند.

وی بیان کرد: لطافت روح عرفانی و طبع لطیف شعری حضرت امام در نوع خود مثال زدنی است بطوریکه به عنوان یک سیاستمدار بزرگ با صلابت در عالم شعر و شاعری و ذوق عرفانی قرار داشت که در نوع خود بی نظیر است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: ایجاد روح عزت و استقلال و اعتماد به نفس در میان مردم ایران و بویژه همه مسلمانان جهان یکی از بزرگترین دستاوردهای امام راحل بود.

وی گفت: آرزوی امام راحل اتحاد مسلمانان همه مذاهب بود که با هم متحد شده و بدور از اختلافات قدرت اسلام را به رخ دشمنان اسلام بکشند و نشان بدهند که عظمت اسلام و مسلمین تا چه اندازه است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام توجه به قشر محرومان را دیگر ویژگی امام عنوان کرد و گفت: این قشر در نزد امام ارزش ویژه ای داشتند و رسیدگی به آنها همواره در دستور کار امام راحل قرار داشت.

وی ابراز امیدواری کرد با مطالعه بیش از پیش شخصیت امام راحل، آینده ایران و انقلاب اسلامی بهتر از روزهای گذشته رقم بخورد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار