معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دولت ماهانه ۲۷۰ هزار میلیارد ریال برای حقوق و مزایای کارکنان کشوری و لشگری پرداخت می‌کند این درحالیست که ماهانه تنها حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد ریال مالیات در کشور وصول می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 02 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نادر جنتی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید امور مالیاتی استان ایلام اظهار داشت: کاهش درآمدهای نفتی در کنار مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده است می‌تواند به محرک و انگیزه‌ای برای شکوفایی سایر بخش‌ها تبدیل شود.

وی افزود: کشورهایی که متکی به درآمدهای تک محصولی هستند، نمی‌توانند پله‌های رشد و ترقی را به سرعت پیموده و بروز هرگونه تکانه‌های اقتصادی می‌تواند حیات آنان را با خطر جدی روبرو کند که آنرا در کشوری همچون هلند شاهد بودیم و اتکا به درآمدهای گازی باعث شد از توسعه متوازن سایر حوزه‌ها غافل شوند ولی با این وجود به سرعت سیاست‌های خود را اصلاح و توانستند از شرایط ایجاد شده خارج شوند.

کاهش درآمدهای نفتی را به محرکی برای تقویت اقتصاد ملی تبدیل کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی یادآور شد: ایران نیز در طول سال‌های گذشته به دلیل اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی نتواسته است آنگونه که باید در سایر حوزه‌ها توسعه متوازنی بدست بیاورد بنابراین شرایط تحریم و کاهش شدید قیمت نفت در سال‌ها و ماه‌های اخیر باید به یک تلنگر و انگیزه‌ای برای حرکت به سمت کاهش وابستگی به منابع انرژی تبدیل شود.

جنتی تاکید کرد: مهم‌ترین منبع درآمدی کشور در شرایط کنونی با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، مالیات، جرایم راهنمایی و رانندگی و از محل صید و شکار است و باید تلاش کنیم با جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید هزینه‌های کشور را تامین کنیم.

منابع و مصارف دولت با یکدیگر همخوانی ندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت مالی کشور (دخل و خرج) با یکدیگر همخوانی ندارد، ابراز امیدواری کرد: عموم مردم و مسوولان با درک این شرایط همت خود را بکار گیرند تا در سال جهش تولید به سمت تقویت نقاط قوت اقتصاد ملی و کم کردن هزینه‌ها به منظور بهره‌وری بیشتر گام برداریم.

درآمدهای مالیاتی مهم‌ترین ابزار دولت برای تامین مالی پروژه‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: درآمدهای مالیاتی مهم‌ترین ابزار دولت برای تامین مالی پروژه‌های اجرایی است.

حیدر نعمتی اظهار داشت: بازتوزیع درآمدهای مالیاتی و رعایت عدالت در پرداخت آن به استان‌های مختلف منجر به توسعه متوازن اقتصاد ملی خواهد شد، کشورهایی که نظام مالیاتی پویایی داشته باشند از یک منبع درآمدی پایدار و مطمئن برخوردار هستند که با اتکا به آن می‌توانند برنامه‌ریزی بلندمدتی برای پیشرفت و توسعه خود داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست‌های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت جهش تولید در سال ۹۹ تاکید کرد: ایلام با توجه به بروز جنگ هشت ساله تحمیلی و خسارت‌های ناشی از آن از چرخه توسعه عقب افتاده است.

درآمدهای مالیاتی شرکت‌های صنعتی به ایلام اختصاص نمی‌یابد

معاون استاندار ایلام یادآور شد: پروژه‌های بزرگی در حوزه انرژی و کشاورزی استان آغاز و یا به بهره برداری رسیده که نویدبخش آینده درخشان ایلام است و احیای واحدهای غیرفعال و افزایش ظرفیت تولید واحدهایی که با توان پایین فعالیت می‌کنند می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری را ایجاد کند.

نعمتی با انتقاد از واریز درآمدهای مالیاتی شرکت‌های بزرگ فعال در استان به حساب مرکز خواستار اختصاص بخشی از این درآمدها برای توسعه ایلام شد.

دولت در تامین مالی پروژه‌های ایلام عملکرد قابل دفاعی دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: دولت در استان ایلام با وجود کاهش درآمدها، با هم‌افزایی میان دستگاه‌های مسوول در تامین مالی پروژه‌ها عملکرد قابل دفاعی از خود ارائه داده است.

قدرت فیض‌الهی یادآور شد: سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به مانعی برای عدم سرمایه‌گذاری دولت در استان‌هایی همچون ایلام تبدیل شده است که می‌طلبد راهکارهایی برای مستنثی شدن ایلام با توجه به عمق محرومیت اتخاذ شود چراکه سرمایه‌گذاران بومی توانمند برای اجرای پروژه‌های مادر در استان وجود ندارد.

تحقق ۹۸ درصد درآمدهای مالیاتی ایلام در سال ۹۸

مدیرکل سابق امور مالیاتی ایلام نیز در این آیین تاکید کرد: سال ۹۷ در مجموع یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی برای استان ایلام پیش بینی شده بود که ۱۰۵ درصد این مبلغ محقق و ایلام را جزو استان‌های برتر کشور از نظر کسب درآمدهای مالیاتی قرار داد.

عزیزالله عباس‌پور افزود: سال گذشته نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی برای ایلام در نظر گرفته شده بود که بروز شرایط کرونایی باعث شد در انتهای سال تا حدودی در وصول درآمدها با مشکل روبرو شویم ولی با این حال ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال معادل ۹۸ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت.

تشکیل ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرونده جدید مالیاتی در ایلام

وی از تشکیل ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرونده جدید مالیاتی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۶۳ هزار پرونده مالیاتی در استان ایلام در زیربخش‌های مختلف اجرایی شده است.

در پایان این آیین با قدردانی از تلاش‌های عزیزالله عباس‌پور، سعید کریمی به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان ایلام منصوب شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار