دادستان دهلران؛
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان گفت : همه ساله پس از برداشت محصولات زراعي، برخي از كشاورزان شهرستان دهلران بدون علم و آگاهي به عواقب كارخود ، اقدام به آتش زدن كاه و بقاياي محصولات خود می کنند که تهدید برای محیط زیست است.
کد خبر: ۸۵۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 02 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ صابر نجومی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : متاسفانه برخی ازكشاورزان منطقه به منظور آماده سازي مزارع براي كشت مجدد و به جهت تسهيل از بين بردن كاه و كلش و پس چر باقي مانده، پس از برداشت محصول اقدام به آتش زدن مزارع خود می کنند که این اقدام غیر قانونی است.

وی با اشاره به اینکه آتش زدن پس چر مزارع باعث ايجاد آلودگي هوا ، و سوزاندن درختان حاشيه مزارع و جاده ها مواصلاتی می شود گفت :اداره جهاد كشاورزي و محيط زيست بايد در سطح شهر با نصب بنرهايي كشاورزان را از معايب اين آتش سوزي ها آگاه نموده و اين باور غلط كشاورزان را با آموزش و اطلاع رساني از بين ببرد چرا كه اين كار ضمن آسيب به خاك و زمين زراعي، موجب آلودگي محيط زيست مي شود .

نجومی عنوان کرد : باتوجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از آتش زدن پس چر مزارع جهاد کشاورزی شهرستان دهلران و محیط زیست باید متخلفین برخورد قانونی کنند در غیر این صورت این دادستانی با ادارات مرتبط برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان دهلران گفت : جهاد كشاورزي و محیط زیست باید متخلفینی که اقدام به آتش سوزي مزارع، می کنند به دادستانی معرفی کنند تا برابر قانون با آنها برخورد شود.

دادستان و دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان دهلران برلزوم پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های طبیعی دهلران تاکید کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی همه دستگاه‌های عضو ستاد باید با منابع طبیعی شهرستان دهلران همکاری لازم را داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار