برای نگارنده این مطلب ،خبر جابجایی دو معاون مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام جالب ترین ودر عین حال قابل تامل ترین خبر در حوزه جابجایی مدیران تلقی می شود . دستگاهی حاکمیتی و حمایتی با رفتارهای عجیب در حوزه مدیریتی که در حاشیه امن خارج از دایره نظارتی رسانه گاها مولود حاشیه های عجیبی می شوند 
کد خبر: ۸۵۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 01 June 2020

تابناک ایلام::موضوع تغییر وجابجایی مدیران دستگاهها ونهادهای دولتی وحاکمیتی یکی از جذاب ترین بخش های مخاطب پسند رسانه های مجازی تلقی می شود . از اینروست که فعالین این حوزه سعی می کنند گوی سبقت را از دیگر همکاران خود ربوده و به این موضوع ورود کنند.

بارها نوشته وبازهم تکرار می کنیم ،اگر بناست تغییرات مدیریتی منجر به حضور نیروهای پر انگیزه ،مبتکر وتحول خواه در راس دستگاهها شود و متعاقب آن آثار این تغییرات در روند توسعه و سفره مردم لمس شود ،این اتفاق باید بیافتد در غیر اینصورت ماندن درهمان وضعیت بهتر وکمک هزینه تراست.

با این وجود هستند بسیاری از مدیران وتصمیم گیران این حوزه که رفتار واعمالشان درحوزه جابجایی ها به گونه ایست که انگار برخی مدیران ومعاونین مادر زاد مدیربوده اند وبه غیر از آنان کسی توان و عرضه ورود به مصادر مدیریتی را ندارد ،حتی اگر آن کس یک جوان تحصیلکرده ،خلاق ،متبحر ،با انگیزه وبه روز باشد .

از سویی ما رسانه ای ها هم به هر دلیل عادت کرده ایم که تمرکز تحلیل و خبررسانی ها در حوزه تغییرات مدیران رابر دستگاههای دولتی متمرکز کرده وتمامی نقدها وپیشنهاد ها را به سمت دولت نشانه بگیریم ،انگار نه انگار دراین کشور دهها دستگاه و نهاد حاکمیتی وجود دارد که از وجودشان نقد و حاشیه می بارد و دلیلش هم این است که دیواری کوتاه تر از دیوار دولت گیرمان نخواهد آمد !

برای نگارنده این مطلب ،خبر جابجایی دو معاون مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام جالب ترین ودر عین حال قابل تامل ترین خبر در حوزه جابجایی مدیران تلقی می شود . دستگاهی حاکمیتی و حمایتی با رفتارهای عجیب در حوزه مدیریتی که در حاشیه امن خارج از دایره نظارتی رسانه گاها مولود حاشیه های عجیبی می شوند 

امروز در خبرها خواندیم که در مراسمی با حضور مدیرکل کمیته امداد استان ایلام،با تقدیر از " روح الله سلیمانی " معاون اشتغال وخودکفایی که مدت 9سال عهده دار این مسئولیت بود ،"شبیب جعفرزاده " بعنوان معاون جدید این حوزه منصوب شد . 

همچنین با تقدیر از "َشبیب جعفرزاده "معاون امور حمایت وسلامت خانواده که 8سال عهده دار این مسئولیت بود ،"روح الله سلیمانی "بعنوان معاون جدید این حوزه منصوب ومعرفی شد .

نکته جالبتر اینکه مدیرکل کمیته امداد استان در این مراسم گفته است :" گردش شغلی یکی از ضرورتهای هر سازمان بوده وکمیته امداد با ایجاد این تغییرات به دنبال ایجاد پویایی در این دستگاه ودر راستای ایجاد رضایتمندی بهتر است"

مدیرکل کمیته امداد اما نگفته است که وقتی مدیری با حضور بیش از 8یا 9سال در جایگاه فعلی نتواند منشاء پویایی در سازمان تحت تصدی شود ،چگونه در ادامه راه می تواند این مهم را محقق نماید ؟ اصلا آیا  چنین افرادی برای ایجاد تحول در سازمان چیز جدیدی برای ارایه در اختیار دارند؟!

جناب مدیرکل باید بدانند که درهرسازمان وتشکیلاتی استفاده از ظرفیت های نو ،بروز شده وبا انگیزه می تواند تحول مورد انتظار را ایجاد نمایند ،اگر راهبرد های مدیریتی بر اساس اشل های تعریف شده دراین حوزه تنظیم شود ،استفاده از مدیران تحول گرا وبا انگیزه و اهتمام به گردش نخبگان ،تشکیل دهنده پایه اصلی این چارچوب خواهند بود.

البته جای این سوال همچنان باقی خواهد ماند ؛ مگر در این دستگاه عریض وطویل که حتی تا درون بخش ها گسترش یافته است نیروی کارآمد،متخصص و جوان وجود ندارد که پس از 9سال جابجایی اتاق معاونین را تغییر مدیریتی د رراستای تحول قلمداد نمایید ؟!اگر در این چند سال توان کادر سازی نداشته اید ،با اجازه باید گفت " باید درب این تشکیلات تخته شود "

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مارال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
واقعا که خسته نباشند کار خطیری انجام داده اند.
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
کمیته ایلام چندین ساله تحت سلطه یه ایله و بقول خودمان همان مثله که از این جیب به آن جیب رفتن میمانه.
استان ایلام تا وقتی تعصبات قومی و منطقه ای داریم هیچ پیشرفتی نداریم و فقط درجا میزنیم.
زیر مجموعه این تشکیلات
|
Russian Federation
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
دمت گرم با این مطلبت
بیدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
درود بر علیمرد
متاسفانه فقط کمیته نیست هر سازمانی در ایلام تحت سلطه یه ایله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار