کد خبر: ۸۵۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ 31 May 2020

تابناک ایلام ::تغییر مدیران دستگاههای اجرایی وحاکمیتی بخش جدایی ناپذیر نظام مدیریتی کشور است .طبیعی است هر مدیری که زمانی معارفه می شود پس از سپری شدن مدت زمان خاصی باید تودیع شده وخود معارفه مدیر جدید را به نظاره بنشیند . تا بوده چنین بوده ومن بعد هم خواهد بود .

حال می خواهد این جابجایی یک مدیر ارشد در سطح وزیر یا معاون وزیر باشد ،یا مدیر میانی ویا  در پایین ترین رده مدیریتی یعنی شهرستانها وبخش ها ! وزیر باشدیا استاندار ،فرماندار یا بخشدار ،مدیرکل یک تشکیلات استانی یا مدیریت دستگاهی در یک شهرستان بزرگ یا کوچک!فرقی ندارد!باید این پروسه را بگذرانند.

اما نکته مهمی که در این معادله باید مدنظر قرار گیرد،شرایط مکانی وزمانی این تغییر و تاثیر پذیری متغیرهای گوناگون از جابجایی های مدیریتی است.جابجایی باید در راستای گردش خون تازه در رگ های مدیریت و ایجاد تحول با در نظر گرفتن زمان و شرایط سیاسی واجرایی صورت پذیرد ،در غیر اینصورت نه تنها نتیحه مثبتی بر جای نخواهد گذاشت بلکه بدلیل ایجاد وقفه در پروسه مدیریت و تزلزل در ساختارها ،برنامه های توسعه ای در مکان خاص را به محاق خواهد برد.

موضوع تغییر مدیریت ارشد استان ایلام که از ماهها پیش بر سر زبانها افتاده است بدلیل عدم تبعیت از شرایط زمانی ومکانی یکی از بدترین تصمیمات در مقطع زمانی جاری استان وکشور به حساب می آمد . از آنجاییکه کمتر از یک سال وچند ماه به پایان عمر دولت زمان باقیست واز سویی بدلیل تغییر گزاره موثر در تصمیم گیری نظیر روی کارآمدن نمایندگان جدید با طرز فکر ودیدگاه متفاوت ،انتخاب مدیریت جدید می توانست بعنوان چالشی جدی در روند مدیریت اجرایی وسیاسی استان مطرح باشد .

از اینرو به عقیده بسیاری از دغدغه مندان و صاحبنظران استان ،تغییر مدیریت ارشد استان در مقطع زمانی کنونی هیچگونه سنخیتی با برنامه های توسعه ای استان نداشت ،چرا که در مقطع کوتاه باقی مانده تا پایان عمر دولت ،هیچ فرد دیگری نمی توانست توان مدیریت ،همراهی با برنامه های دولت ،اشراف بر امور مدیریتی ،شناخت وجوه مختلف مدیریتی و توان لابیگری و برنامه ریزی ماهرانه استاندار کنونی ایلام  در راستای پیشرد برنامه های توسعه ای استان را همراه داشته باشد و این جابجایی قطعا خسران منافع استان را بدنبال داشت .

اما خبر مهر تایید مقام معظم رهبری بر پیشنهاد رییس دولت در راستای موافقت با استمرار مدیریت قاسم سلیمانی دشتکی در استان ایلام با توجه به ورود ایشان به دوره بازنشستگی را می توان مهمترین و از سویی بهترین خبر در مقطع زمانی کنونی قلمداد کرد . همانگونه که در مطالب پیشین نیز به این مهم تاکید ورزیده شد ،استمرار مدیریت سلیمانی بر استان ایلام با توجه به شرایط حال حاضر سیاسی کشور یکی از موثرترین تصمیمات مدیران ارشد کشوری در راستای تامین منافع استان به حساب می آید .

اما دراین بین نبایستی از تغییر چهره برخی مدیران استانی وفعالین سیاسی به اصطلاح همراه دولت که غروب قدرت سلیمانی دشتکی را احساس کرده و با چرتکه اندازی در شرایط جاری  ،با اتخاذ مواضع جدید ومغایر با مشی پیشین خود ،منافع فردی خود را در جابجایی احتمالی مدیریت ارشد استان جستجو می کردند _غافل شد .

استاندار کهنه کار وبا تجربه ایلام  که باردیگر با جلب اعتماد مدیران ارشد کشوری همچنان بر ریل مدیریت استان باقی مانده است نباید رویه متزوِّرانه و منفعت طلبانه این دست از مدیران وچهره های سیاسی که بسته به شرایط همچون آفتاب پرست تغییر رنگ می دهند را از یاد ببرد .

واما جناب استاندار ! اینک  با توجه به تجربه گرانسنگی که جنابعالی در دوره های متعدد مدیریتی کسب کرده اید و دولت هم با درک این موضوع مهم ،به اذن رهبری انقلاب مقدمات استمرار مدیریت و استفاده از تجربه مدیریت شما ودیگر همکارانتان را فراهم آورده است ،استدعا دارد اقدامات مهم زیر را در دستور کار قرار دهید .

همانگونه که می دانید وبارها در جلسات متعدد به آن اشاره نموده اید ،در حوزه بکارگیری مدیران دستگاههای اجرایی نقد جدی وارد است . از سویی در موارد متعدد نشان داده اید که نقد پذیر بوده واز نقد منصفانه ومشفقانه استقبال می کنید .این را بدانید که  مدیران ضعیف هزینه سنگینی هم به شما وهم به دولت تحمیل کرده اند .

در زمان کوتاه باقی مانده عمر دولت می توانید با بهره گیری از پتانسیل نیروی انسانی علمی وکارآمد ،هم زمینه ساز تکمیل تحقق برنامه های دولت باشید وهم اینکه با حرکت به سوی شایسته سالاری ،حمایت همزمان جامعه دانشگاهی وعلمی ،سیاسیون منصف و دغدغه مند و  نمایندگان مجلس را جلب نمایید .هم اینکه در این مدت باقی مانده عمر دولت بتوانید کارنامه قابل دفاعی از دولت در معرض قضاوت عمومی قرار دهید .

جناب استاندار! یقینا این را هم می دانید که در جابجایی ها واستفاده از نیروهای توانمند نه دنبال کننده منافع فردی هستیم ونه گزینه ای برای معرفی در اختیار داریم ،بنابراین این درخواست ها وپیشنهادات در راستای تامین منافع و تحقق برنامه های توسعه ای صورت می پذیرد که کمترین انتظار اهتمام به آنها وتلاش برای عینیت بخشیدن به آن است .

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
تمديد آقای دشتکی واقعا مایه تأسف است، از دست مدیران ناتوان به کجا پناه ببریم!!!
ناشناس
|
Sweden
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
جناب اسدی از یک سو با توجه به زمان اندک باقیمانده از عمر دولت برای ابقای استاندار فعلی خوشحالید و از طرفی تلویحا" استاندار را به برکناری مدیران نالایق تشویق میکنید اگه جانشین استاندار نمی توانست در مدت باقیمانده از عمر دولت کار مثمر ثمری انجام دهد یقینا" جانشینان آن مدیران نالایق هم نمی توانند اقدامات مثمر ثمری انجام دهند،پس بگذار نالایقان در رکاب این استاندار نالایق تا اتمام عمر این دولت باشند چون در صورت عزل، وانتصاب فردی دیگر هیچ معجزه ای رخ نخواهد داد
عباس
|
United States
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
سلام استاد اسدی اینم میره بگذاریم تا پایان دولت دهم خدمت کنه شاید اقدامی صورت بگیره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار