مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۲۹۹ نفر شغل اولی در اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در ایلام با حمایت دولت جذب و بکارگیری شدند.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 31 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکرالله شیرخانی  اظهار داشت: بر اساس این طرح که در قالب یارانه دستمزد تعریف شده آن دسته از کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری شغل اولی ها کنند از سوی دولت ۳۰ درصد حداقل حقوق پرداختی مصوب شورای عالی کار به کارگران پرداخت می شود.

وی افزود: طرح یارانه دستمزد ظرفیتی برای کمک به واحدهای تولیدی بوده و نقش مهمی در حمایت اقتصادی از واحدها و تثبیت اشتغال دارد.

شیرخانی با بیان اینکه ایلام جزو هشت استان پایلوت کشور در بهره‎مندی از طرح یارانه دستمزد است، تاکید کرد: پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال هدف اصلی این طرح است.

وی با بیان اینکه این طرح دارای دستورالعمل و موارد قانونی خاصی است و به هر طرحی تعلق نمی گیرد، یادآور شد: هم اکنون در ۳۵ واحد پذیرنده استان ۲۹۹ نفر کارگر از یارانه دستمزد استفاده می کنند و توانسته اند در محل کار خود ادامه فعالیت دهند.

ثبت‌نام ۱۶ هزار و ۶۹۱ نفر در سامانه کارورزی

شیرخانی از ثبت‌نام بیش از ۱۶ هزار و ۶۹۱ هزار نفر در سامانه کارورزی استان خبر داد و گفت: سهم ایلام در اجرای طرح کارورزی ۵۵۰ نفر است و استان موفق به جذب ۲ هزار و ۳۵۱ کارورز شده است که نشان از تحقق حداقل بیش از ۴۲۷ درصدی اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای پذیرنده کارورزان در ایلام نیز ۵۸۲ واحد است، افزود: افراد مشمول این طرح کارجویان ۲۰ تا ۳۵ ساله است و دیپلمه ها و دانش آموختگان دانشگاهی در همه شهرستان های تابعه به جز مرکز استان که فاقد سابقه پرداخت بیمه برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند می توانند از مزایای اجرای این طرح تشویقی دولت بهره مند شوند.

شیرخانی با بیان اینکه جذب کارورز توسط کارفرما پس از سه ماه مشمول طرح بخشودگی ۲۳ درصد می شود، اضافه کرد: در صورت جذب کارورز در این مدت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا ۲ سال ۲۳ درصد سهم کارفرما را به تامین اجتماعی پرداخت می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: اکنون که این دوره به سه ماه کاهش یافته است، ۲۰ درصد سهم کارفرما توسط تعاون، کار ور فاه اجتماعی پرداخت و کارفرما نیز از پرداخت سه درصد بیمه بیکاری معاف است.

وی گفت: مقطع کاردانی قبلا جزو طیف کارورزی بود اما اکنون با اصلاحیه جدید این طرح از لیسانس با پرداختی پنج میلیون ریال، فوق لیسانس شش میلیون ریال و دکتری هفت میلیون ریال آغاز می شود.

شیرخانی، کارفرمایان و واحدهای متقاضی جذب کارورز را یکی دیگر از مخاطبان اجرای طرح کاروزی معرفی کرد و افزود: سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: این طرح ها با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقا سطح سرمایه کارگاه های فعال بخش خصوصی اجرا می شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار