رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: ثبت‌نام موکب‌های اربعین از ۶ خرداد در سامانه موکب‌داران آغاز شده و تا ۲۰ روز قبل از اربعین ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵ 31 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد علوی فر  اظهار داشت: مطابق دستورالعمل کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی کشور، متقاضیان راه اندازی موکب در استان می توانند با مراجعه به سامانه موکب داران به آدرس الکترونیکی www.mokeb.trii.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی افزود: مراجعه حضوری به کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه استان برای تمدید پروانه سال گذشته برای موکب دارانی که سابقه دریافت پروانه دارند الزامی نیست و امورات مربوط به تمدید پروانه با تایید استان از طریق سامانه در مرکز انجام خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام تاکید کرد: متقاضیانی که درخواست راه اندازی موکب جدید دارند بعد از مراجعه به سامانه و بارگزاری اطلاعات خود در راستای ادامه روند صدور مجوز و صحت اطلاعات بارگزاری شده بر روی سامانه موکب داران باید حتما به صورت حضوری به کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان مراجعه کنند.

علوی فر با اشاره به اینکه تنها مواکبی می توانند در ایام اربعین حسینی اقدام به ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی کنند که دارای مجوز فعالیت از سوی کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی باشند، یادآور شد: موکب های اربعین حسینی در چند سال گذشته با حمایت های ستاد بازسازی عتبات عالیات و کمیته مشارکت های مردمی در مرز مهران و مسیر تردد زوار اربعین حسینی خدمات گسترده ای در حوزه های مختلف به زائران ارایه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۸ موکب اربعین حسینی با اخذ پروانه فعالیت در ایام اربعین حسینی نقش مهمی در ارائه خدمات رسانی به زئران داشته اند، گفت: همچنین در این مدت(سال ۹۸) ۸۵ آشپزخانه خانگی در راستای تهیه غذای گرم و خدمات تغذیه و همچنین ۲۰۰ مکان اسکان، مسجد و حسینیه در امر خدمات رسانی به زائران مشارکت داشته اند.

علوی فر تصریح کرد: کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه استان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام واقع در پایین تر از چهار راه مادر در ساعات اداری آماده ارائه خدمات به متقاضیان در راستای ثبت درخواست راه اندازی موکب است.

سال گذشته ۶ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۹۷۰ نفر از مرز بین المللی مهران(سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی) تردد کردند که نشان از امنیت و آرامش حاکم بر این نقطه مرزی دارد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار