این قصه پرتکرار زندگی بشر است که از ماندگار ،هستی طلب روزی می کند برای بقا ! اما همین که روزی خود را از زمین آفریدگار هستی برداشت کرد چنان آتش بر نعمت می زنند گویی که فراموش کرده اند، تا دیروز چشم به آسمان دوخته بودند برای بارش رحمت الهی و طلب روزی !
کد خبر: ۸۵۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 30 May 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور :: در  نخستین روزهای پائیز چشمها به آسمان دوخته ،دست ها به دعا و منتظر نرول باران ، تا ابرهای رحمت الهی باعث رویش جوانه های گندم در مزارع باشند ، تا در سایه رحمت الهی نانی بر سفر خود پهن و ادامه حیات بدهند !

این قصه پرتکرار زندگی بشر است که از ماندگار ،هستی طلب روزی می کند برای بقا ! اما همین که روزی خود را از زمین آفریدگار هستی برداشت کرد چنان آتش بر نعمت می زنند گویی که فراموش کرده اند، تا دیروز چشم به آسمان دوخته بودند برای بارش رحمت الهی و طلب روزی !

این حکایت ،حکایت مردمان دیار من است که بی رحمانه زمین های کشاورزی خود ر ا برای کشت بعدی، خود بی رحمانه به آتش می کشند بدون کوچکترین ملاحضه ای ! به راستی به حال پریشان کبوتران ، مارها و انواع حشرات ،جنگل ها و درختان که تا دیروز در زیر سایه آنها سفره غذا پهن کرده بودیم فکری کرده اید ؟که خود خواهی و حرص شما چه بر سر طبیعت آورده است ؟

البته تنها شما مقصر نیستید! نقش کمر رنگ مسئولان امر در خصوص تامین و تجهیز کشاورزان و یا ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور را نباید نادیده گرفت واین امر خود مزید بر علت آتش زدن کاه و کلش بقای زمین های کشاورزی توسط کشاورزان شده است.

امروز اگر لانه پرندگان ، چرندگان در آتش مال افروزی ما انسان ها می سوزند بدون شک صدا، ناله و بی کسی آنها در دادگاه عدل الهی ثبت و ضبط خواهد شد چرا که خداوند به همه مخلوقات خود حق حیاط داده است چه خوب گفت شعار پارسی زبان ( میازار موری که دانه‌کش است...که جان دارد و جان شیرین خوش است) این روزها اگر گذرتان به دشت های و مزارع سرسبز دیروز استان ایلام بخصوص شهرستان دهلران بخورد همه رخت سیاه به تن کرده اند رختی که دست آورد حرص و مال افروزی عده ای قانون شکن در سایه غفلت مسئولان است.

متاسفانه همدستی غبار ،کرونا و حال دود ناشی از آتش زدن کاه وکلش مزارع توسط عده ای از کشاورزان سبب شده مشکلات عده ای برای شهروندان و محیط زیست به وجود بیاورند آتشی که سالهاست بر اثر عدم توجه مسئولان محیط زیست و جهاد کشاورزی بر تن نحیف طبیعت ما شعله ور می شود و آب از آب هم تکان نمی خورد !

آنچه که مسلم است دود ناشی از آتش زدن پس چر مزارع باعث نابودی زیستگاه جانوری ، جنگل ها ومراتع شده است و مسئولان باید قانون شکنان را به محاکم قضایی معرفی کنند چرا که محیط زیست و منابع طبیعی متعلق به همه نسل ها است و نباید عده ای قانون شکن برای مال افروزی خود با آتش زدن پس چر مزارع محیط زیست و منابع طبیعی را به مرگ زود راس دچار کنند.

باتوجه به گرمای هوا در مناطق مختلف استان بخصوص دهلران ، مهران و پدیده گرد و غبار مسئولان افراد متخلف را به محاکم قضایی معرفی کنند تا شاهد قانون شکنی ونابودی محیط زیست توسط عده ای سوجود نباشیم.

می طلبد مسئولان جهاد کشاورزی و دستگاه های مرتبط کشاورزانی که اقدام به آتش زدن پس چر مزارع خود می کنند از دریافت سهیمه های دولتی محروم کنند تا درسی باشد برای قانون شکنان که با اقدام خود نابودی محیط زیست و منابع طبیعی را رقم زده اند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار