مدیرکل گمرک استان ایلام گفت : مجموع درآمدهای ملی و استانی اداره کال گمرکات استان ایلام (گمرک عمدتا صادراتی ) در سال 98 به رقم بی سابقه 401میلیارد و 442میلیون ریال رسید که نسبت به سال گذشته رشدی 1219 درصدی را پشت سر گذاشته است .
کد خبر: ۸۵۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 30 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح اله غلامی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت : نکته قابل توجه اینکه این درآمد از مجموع درآمدهای این اداره کل طی ۱۶ سال منتهی به ۹۷ ، به میزان ۲۰۹ درصد بیشتر است .

وی افزود : مجموع صادرات از مرز مهران (اظهار در گمرک ایلام و اظهار سایر گمرکات )با 2 هزار 79 تن کالا نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد از لحاظ وزنی رشد داشته است که ارزش دلاری کالاهای مذکور با توجه به کاهش ارزش دلاری در سیستم گمرک بالغ بر یک میلیارد 183 میلیون دلار می باشد که بر اساس ارزش سال 97این رقم یک میلیارد و 500میلیون  دلار بالغ می شود.

غلامی  یادآور شد : تعداد کامیون های حامل کالای صادراتی و ترانزیتی ورودی به محوطه گمرک نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ به میزان ۲۷ درصد (۲۳۰۰۰ دستگاه ) رشد داشته است.

وی بیان داشت : مجموع تردد مسافرین ورودی و خروجی از مرز مهران که کالای همراه آنها توسط گمرک کنترل شده است به میزان  6 میلیون 370هزار و 606  نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش را نشان می دهد .

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره به تعداد پرونده های متشکله قاچاق در این اداره کل عنوان داشت :  ۸۸ فقره بوده که نسبت به سال گذشته رشدی ۴۴ درصدی داشته است که حکایت از مبارزه جدی گمرک با پدیده شوم قاچاق دارد .

وی افزود: رتبه گمرک استان با وجود تعطیلی مرز به دلیل کرونا از طرف عراق در اسفند ماه که پیک فعالیت گمرک بوده ، در بین ۱۰۸ گمرک فعال صادراتی ، با یک پله سعود به رده ۱۲ رسید .

غلامی یادآور شد  : فعالیت تجاری مرز مهران از نیمه دوم اسفندماه(۱۸ اسفند) سال ۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا از طرف عراق متوقف شده است .

لازم به ذکر است رایزنی ها در سطح کلان و استانی و همچنین توسط گمرک بصورت جدی جهت رفع این مشکل در جریان است .

و آخرین پیگیری با توجه به مباحث مطروحه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ، توسط استاندار محترم جناب آقای سلیمانی دشتکی با ارسال نامه به رئیس جمهور محترم و متعاقبا دستور رئیس جمهور به وزرای ذیربط از جمله وزیر اموررخارجه و راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی انجام شده است ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار