معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷۴ درصد فوتی های ناشی از کرونا در این استان دست کم یک بیماری زمینه ای داشته اند.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 28 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: ۵۱ درصد مبتلایان کرونا در استان مردان و ۴۹ درصد زنان هستند و در بین متوفیان ناشی از این بیماری نیز ۶۲ درصد کردان و ۳۸ درصد زنان هستند.

وی افزود: آمار ابتلا به کرونا در ۲ گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال و ۴۰ تا ۴۹ سال هر کدام ۱۸ درصد به بالا است یعنی در مجموع ۳۷ درصد این دو گروه سنی را شامل می شود.

دکتر صادقی فر یادآور شد:  گروه سنی ۶۰ تا ۶۹ سال نیز ۱۷ درصد مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این گروه های سنی با هم در مجموع بیش از ۵۰  درصدد مبتلایان را دارند، گفت: بنابراین گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ و ۴۰ تا ۴۹ سال بدلیل تردد بیشتر در جامعه در معرض مواجهه با ویروس هستند و شاید هم کمتر رعایت کنند.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: گروه سنی ۶۰ تا ۶۹ سال نیز یکی از گروه هایی است که فوتی در آنها بالاست بخصوص در اوایل شروع بیماری در کرونا در استان  این گروه بیشتر درگیر بودند و نزدیک به ۱۷ و ۲ دهم درصد را بخود اختصاص می دهند.

وی در خصوص پیک دوم بیماری نیز تصریح کرد: احتمال ورود به پیک دوم بیماری وجود دارد بدلیل اینکه بخش های مختلفی از این بیماری ناشناخته است هم اکنون نگران فصل پاییز هستیم و چنانچه انتشار ویروس تا آن موقع ادامه یابد با آنفلوآنزای فصلی همراه شود مشخص نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد.

دکتر صادقی فر گفت: نگرانی در این خصوص بما این اجازه را می دهد که از مردم تقاضا کنیم بیشتر رعایت کنند شاید بتوانیم ویروس را در اجتماع و در محیط کمتر کنیم و می توان گفت هرچیزی بسته به رفتارهای ما و رفتارهای ویروس دارد که خطرناک/ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار