دکتر سلام امینی نماینده حوزه شمالی استان در مجللس دهم ،با ارسال گزارشی به دفتر این رسانه ،عملکرد چهار ساله خود را در معرض قضاوت موکلین ایلامی قرار داده است.گزارش این نماینده استان در مجلس شورای اسلامی عینا به شرح ذیل منتشر می شود ؛
کد خبر: ۸۵۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 26 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛با پایان یافتن رسمی فعالیت دوره دهم مجلس شورای اسلامی ،در  محافل مختلف استان اعم از رسانه ها ،فضای مجازی وحقیقی استان قضاوت ها متعددی در خصوص عملکرد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفته است .

صرف نظر ازانتقاداتی که همچون سایر ادوار به کارکرد نمایندگان استان مطرح بوده است ،اما نمی توان به طور مطلق جهت قضاوت ها را به سمت وسویی برد که اینگونه استنباط شود که وکلای مردم استان در مجلس در طول دوره چهار ساله فعالیت خود به وظایف خود بی توجه بوده اند

از آنچاییکه مبنای ارزیابی ها و قضاوت ها در خصوص عملکرد نمایندگان استان بر مبنای تصور های شخصی از وظایف نمایندگی صورت می گیرد ،این ملاک ومعیار نمی تواند شاخص درستی بمنظور قضاوت در خصوص رفتار وعملکرد آنان قرار گیرد . چرا که نمایندگان این دوره هم بر مدار وظایف نمایندگی اقدامات وپیگیری های موثری را در خصوص تامین منافع موکلین صورت داده که براساس معذورات ،مقدورات ومنابع موجود پاره ای از آنها به نتیجه رسیده ومواردی نیز متاثر از وشرایط ووضعیت کشور منتج به نتیجه نشده اند . از اینرو ممکن است قاضوت ها از مسیر واقعی و انصاف فاصله گرفته باشند .

دکتر سلام امینی نماینده حوزه شمالی استان در مجللس دهم ،با ارسال گزارشی به دفتر این رسانه ،عملکرد چهار ساله خود را در معرض قضاوت موکلین ایلامی قرار داده است.گزارش این نماینده استان در مجلس شورای اسلامی عینا به شرح ذیل منتشر می شود ؛

بسم الله الرحمن الرحیم 
باعرض سلام و فروتنی خدمت مردم شریف استان ایلام 
 
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه‌ی عزیزان در ماه بندگی خدا وتبریک عید سعید فطر، در آغاز خداوند متعال را  قسم می دهیم که مشکلات مردم را خود به لطف خویش مرتفع و گره گشایی نماید.
 
مردم شریف! استحضار دارید که این روزها بشریت گرفتار مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا شده که سلامت و امنیت جامعه‌ی بشری را به مخاطره انداخته است ، که تنها ملجاء ومآوای انسانها حتی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ،پناه بردن به درگاه ذات اقدس الهی است.
 
ضمن خسته نباشید ودست مریزاد به همه دست اندرکاران و سربازان جبهه‌ی سلامت، انشاالله هرچه زودتر شاهد برچیده شدن این ویروس منحوس وبازگشت به شرایط عادی کار ، تلاش ،تولید ،اشتعال وامیدواری بیشتر مردم درسطح جامعه باشیم.
 
هم استانی‌های گرانمایه! بعد از انتخابات دوم اسفندماه ۹۸ مترصد فرصتی بودم که دگر بار شما عزیزان را زیارت کنم و از حضورسبزتان در پای صندوق های رای حق شناسی و قدردانی کنم اما متاسفانه شرایط بیماری کرونا این فرصت را از اینجانب سلب نمود.
 
قدردانی اول به خاطر اعتماد و بارسنگین مسئولیت و افتخار نمایندگی که چهار سال پیش بر عهده ام گذاشتید و سپاس دوم به خاطر اینکه همان مسئولیت سنگین را در دوم اسفند از دوشم برداشتید، از خداوند قادرمتعال برای همه شما آرزوی توفیق وسلامتی وسربلندی را دارم و بدانید که اینجانب تا منتهای عمر همیشه بعد از شکرخداوند ، شکرگزار محبت های شما خوبان خواهم بود.
 
مردم شریف و عزیز!
 در این فرصت ومقال و به یُمن فرارسیدن عید سعیدفطر می خواهم  به بخشی از آنچه در طول چهارسال گذشته به عنوان وظیفه در مجلس شورای اسلامی پیگیری و دنبال نموده ام، به محضرتان گزارش نمایم.
 همگان واقفید که وظیفه ذاتی نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت برقانون است.اما اضافه میکنم که در کنار این وظیفه  قانونی ، انجام اموری دیگر هم کمتر از وظایف اصلی نمایندگی نیستند.
 
درهمین راستا کارهای نماینده را به دوبخش قانونگداری و پیگیری امور تقسیم میکنم.
 
 شایان ذکر است که در طول چهارسال نمایندگی قریب به سی بار در قالب نطق وتذکر داشته ام و همیشه سعی کرده ام بعد از مسایل ملی، مشکلات حوزه انتخابیه بخصوص مشکلات اقتصادی ومعیشتی وگرانی وتورم سنوات گذشته و بویژه پارسال در زمینه گرانی بنزین وعواقب آن که دو نطق بمدت ۱۵ دقیقه داشتم و همینطور بیکاری جوانان و خشونت های موجود حوزه انتخابیه که بخش اعظم آن با جنگ و عقب افتادگی آن دوران مرتبط است را به سمع و نظر مسئولان عالی رتبه مملکتی برسانم.
 
در حوزه قانونگذاری به محض ورود اینجانب به مجلس دهم در سال ۹۵ موضوع قانون برنامه ششم توسعه بمدت چندماه مطرح شد که به فراخور شرایط ملی واستانی سعی زیاد نمودم که کمک نمایم موادی که بیشترین منفعت برای مردم داشته باشد در آن قانون به عنوان سند بالادستی گنجانده شود.
 
به عنوان مثال توجه بیشتر قانون برنامه ششم  به موضوع جایگاه کشور در افق ۵ساله وتوسعه همه جانبه اقتصاد، صنعت،کشاورزی ،خدمات و تمامی زمینه های اشتغال و بالندگی  جوانان وهمینطور ایثارگران و مناطق جنگی دوران ۸ساله دفاع مقدس که خوشبختانه این مهم محقق شد. 
 
متعاقب تصویب قانون برنامه ششم مکاتبات وملاقات و پیگیری های فراوانی داشتم که کل استان ایلام را به بعنوان استان جنگی معرفی نمایم اما پس از یکسال پیگیری تنها موفق شدم مجوزمنطقه جنگی شدن سه شهرستان ایلام وایوان وملکشاهی را از طریق ستادکل نیروهای مسلح دریافت نمایم که خوشبختانه به دنبال آن، فوق العاده مناطق جنگی به کلیه کارکنان ادرات از شهریورماه ۹۷تعلق گرفت که گام بسیارمثبتی در روندمعیشتی این عزیزان بود.و همین جا یاداور می شوم این قانون بایستی عینا در قانون برنامه هفتم توسعه انشاالله در سال ۱۴۰۰ توسط نمایندگان عزیز مجلس یازدهم تکرار شود وگرنه فوق العاده ناشی از مناطق جنگی کارکنان شاغل قطع و به تبع آن حقوق های دریافتی کارکنان بیش از یک میلیون تومان کاهش خواهند داشت.
 
بعد ازان موضوع فوق العاده مناطق جنگی برای بازنشستگان به کررات به همراه سایر دوستان استان های همجوار پیگیری نمودم وحتی رای مثبت استفساریه را هم گرفتیم اما با ایراد شورای محترم نگهبان مواجه شدیم که امیدوارم دوستان  مجلس یازدهم با قدرت بیشتری پیگیری نمایند.
 
قانون دیگری در مجلس دهم بازحمات زیاد تصویب شد، تبصره ۳۵ بحث پرداخت سود وجریمه وام های زیر ۱۰۰میلیون تومان بودکه هزاران نفر درکشور وصدها نفر دراستان از مواهب ان بهره مند شدند.
 
در سال ۹۵ پیگیری اینجانب برای اولین بار موجب شد ۲۰میلیارد تومان ازطریق ردیف مربوط به راهپیمایی بزرگ اربعین به استان ایلام تعلق گیرد که خوشبختانه در سال گدشته با زحمات سایر همکاران به ۵۰میلیارد تومان ارتقا یافت. 
قانون دو برابرشدن مستمری بگیران نهادهای حمایتی ( کمیته امدادوبهزیستی) درسال ۹۶ ،بازحمت فراوان به تصویب رسید که گرفتن رای آن باتوجه به شرایط مالی کشور کار آسانی نبود.
 
لایحه مناطق آزاد ومناطق ویژه سه بار در مجلس دهم طرح گردید هربار به خاطرمنطقه آزاد مهران تلاش زیادی کردم به تصویب برسد خوشبختانه این مهم محقق گردید در حال حاضر این لایحه از نظر مناطق آزاد هیچ مشکلی ندارد اما از نظر مناطق ویژه اقتصادی،
 
نقشه های مناطق ویژه توسط شورای محترم نگهبان مطالبه گردیده است که این مهم در دستور کار بوده و بزودی این مشکل مرتفع خواهد گردید.
 
در همین جا اضافه می نمایم که اقداماتی درخصوص تصویب بازارچه‌ی چنگوله انجام گرفته که از سوی طرف مقابل کار به کُندی پیش می رود.
چندین بار موضوع استقرار کنسولگری عراق در ایلام را پیگیری کرده ام که به صورت ضمنی موافقت گردیده است اما اقدام عملیاتی نیاز به پیگیری های بعدی دارد.
 
از جمله قوانین خوبی که در مجلس دهم تصویب شد و اینجانب طرفدار آن بودم، قانون برخورد با حقوق های نجومی و بازگرداندن آن به خزانه بود که انجام گرفت.
 
باتوجه به شرایط کشور و مواضع خصمانه و تبلیغات گسترده استکبار جهانی و مظلومیت و قربانی تروریسم بودن ملت بزرگ ایران با احتیاط وملاحظاتی موافق لوایح پیشنهادی دولت(FATF) در زمان طرحش درمجلس بودم که بیشتر از این شاهد مانور تبلیغاتی دشمنان نباشیم.
 
در بحث رای اعتماد ،سوال واستیضاح و همکاری با دولت باتوجه به اقلیت نمایندگان استان در مقابل نمایندگان متعدد بعضی از استان ها سعی کردم بیشترین همکاری را با دولت داشته باشم که انتظار همکاری متقابل را هم داشتم و این به آن معنا نبود که دربست در اختیار دولت باشم.
 
در جریان تشکیل دولت دوازدهم به بیشتر وزرا رای اعتماد دادم.اما به جهت پیگیری مطالبات مردماز وزرا و وزارتخانه ها هم سوال نمودم و هم در استیضاح ها شرکت کردم.
 
سال ۹۵ در استیضاح وزیر آموزش و پرورش شرکت نمودم که قبل از طرح استیضاح در صحن، آقای وزیر استعفا دادند.
مطالبات فرهنگیان و موضوع رتبه بندی و اعمال مدرک فرهنگیان و همچنین مشکلات صندوق ذخیره و افق دانشگاه فرهنگیان وچگونگی استخدام وتامین نیروی انسانی آموزش وپرورش باتوجه به آمار بالای بازنشستگی فرهنگیان را از وزیر بعدی آموزش و پرورش در کمسیون مطرح کردم که پاسخش قانع کننده نبود.
 
جریان تا موضوع جمع آوری امضا برای استیضاح  آقای وزیر ادامه پیدا کرد که در آن شرایط آقای وزیر خودشان استعفا کردند.
بخاطر شرایط نامطلوب اقتصادی در استیضاح وزیر اسبق اقتصاد شرکت کردم که با پیگیری و تماس های مکرر وحتی مراجعات حضوری مجموعه مدیران حوزه اقتصادی استان و قول مکتوب آقای وزیر در همکاری وحمایت بیشتر در جهت رفع مشکلات اقتصادی ملی واستانی اعلام انصراف نمودم.
 
باتوجه به بالارفتن غیر منتظره قیمت ارز و سکه و وخامت اوضاع اقتصادی در استیضاح وزیر بعدی اقتصاد و دارایی شرکت نمودم و حتی بمدت ۵دقیقه علیه سیاست های وزارت صحبت کردم در نهایت طرح استیضاح رای آورد.
در استیضاح وزیر سابق جهاد کشاورزی شرکت نمودم اما توضیحات آقای وزیر برای مجلس قانع کننده بود و طرح استیضاح رای نیاورد.
 
در استیضاح وزیر کشور شرکت کردم که مطرح نشد.
 
در مورد عدم اجرای کامل مفاد قطعنامه ۵۹۸ و عدم دریافت خسارت از عراق از وزیر امور خارجه سوال پرسیدم درکمسیون مطرح شد اما بنده قانع نشدم وقرار بود که در صحن مطرح شود که با توجه به شرایط کاری مجلس نوبتش نرسید.
 
در حوزه وزارت ورزش وجوانان ۵سوال از آقای وزیر داشتم که پاسخ های ایشان در ۳سوال قانع کننده و در ۲سوال قانع کننده نبود.
 
درمجموع بصورت ویژه مدافع حقوق جمیع کارکنان وکارگران وکشاورزان وصنعتگران و مخصوصا فرهنگیان و بازنشستگان واز همه مهمترجوانان وایثارگران درمجلس بودم.
 
بخاطر وجود منابع فراوان نفت وگاز و آب وخاک حاصلخیزدر استان ایلام به کمسیون انرژی رفتم که سر وکار اصلی این کمیسیون با سه وزارتخانه مهم نفت ،نیرو وجهادکشاورزی است که خوشبختانه از طریق کمسیون انرژی و سپس طرح آن در صحن موفق شدیم سهم مناطق نفت خیز از یک درصد به سه درصد ارتقا دهیم.
 
بخاطر تامین خوراک پتروشیمی ایلام (الفین)مکاتبات ومذاکرات و پیگیری های زیادی داشتم که خوشبختانه درنهایت وزیر محترم نفت در نهایت موافقت کرد ۵چاه جدید گاز در منطقه عملیاتی تنگ بیجارحفاری شود و در سال ۹۶ مبلغ ۱۰۰میلیون دلار به آن اختصاص دادکه اکنون به رقم ۱۳۰میلیون دلار نیز رسید یعنیچیزی معادل ۲۰۰۰هزار میلیارد تومان.
 
فعلا سه چاه حفاری شده و چاه چهارم در شرف حفاری است و انشاالله خوراک واحد الفین از ۵۵درصد موجود به ۱۰۰درصد خواهد رسید.یعنی تولید از ۶/۸میلیون به ۱۱میلیون مترمکعب میرسد. واستان خودکفا خواهد شد و به امید خدا به موازات آن تجهیزات پالایشگاه گاز ایلام نیز تا دوبرابر توسعه خواهد یافت و نوید بخش اشتغال فراوان برای جوانان در پی خواهد داشت.
 
همینطور مکاتبات اینجانب برای توسعه  مناطق روستایی گنجوان باعث شد وزارت نفت با اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای این امر موافقت کند. و نیز برای توسعه شهرک اسلامیه مهران ،وزارت نفت در پاسخ به مکاتبات اینجانب با سه ونیم میلیاردتومان اعتبار برای عمران شهرک اسلامیه موافقت نمود.
 
همینطور پیرو مکاتبات اینجانب مبلغ هفت ونیم میلیارد تومان از طریق‌ وزارت نفت به حوزه آموزش وپرورش جهت ساخت مدرسه تعلق گرفت.و مهمتر از همه پس از دوسال ونیم پیگیری ممتد با موافقت وزیر ،موفق شدم دو معاونت بعلاوه سی ویک جایگاه وپست کارشناسی از شرکت نفت وگاز غرب کشور از کرمانشاه به شهر ایلام انتقال دهم وپس از مذاکرات ومقاومت زیاد، عنوان آن را به نام پرافتخار ایلام مزین نمایم که  نقطه اوج آمال هر ایلامی بود.
 
در خصوص استفاده از توان و ظرفیت نیروهای بومی در حوزه نفت وگاز و پتروشیمی وشرکت های کشاورزی وصنعتی و خدماتی، هم در کمسیون مطرح کردیم و هم در صحن قانون مربوطه را تصویب کردیم که اولویت اشتعال با نیروهای بومی باشد و به موازات آن دستور مستقیم وزاری محترم نفت و نیرو وجهاد کشاورزی را گرفتم که  ۷۰ درصد از توان و ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود اما این موضوع مستلزم استارت پروژه های جدید در استان است که بتدریج نیروهای بومی جایگزین نیروهای غیربومی شوند.
 
اولویت بعدی اینجانب توسعه راه های استان بود که یکی از شاخص های اصلی توسعه است.
در همین راستا پس از رایزنی و مکاتبه در شهریور ماه ۹۶ موفق شدم دستور و موافقت وزیر راه برای احداث خط راه آهن به استان ایلام را اخذ کنم که آقای دکتر آخوندی خطاب به دوتن از معاونانش آقایان مهندس خادمی ومهندس امینی دستور دادند(موافق هستم به پیمان سپاری برود)بعد از آن باهمکاری دوستان اداره کل راه استان واستاندار محترم پیگیری نمودیم
 
و خداراشکر با اعتباری بالغ بر ۱۵۴میلیاردتومان ،فاز اول آن به پیمان رفت، پیمانکارش مشخص شده وتجهیزکارگاه نموده،منتظر سفر آقای رئیس جمهور برای کلنگ زنی ازمسیراسلام آباد،ایوان به ایلام بود، امیدوارم بخاطر عقب ماندگی استان ایلام از پروسه ریلی کشور، استاندارمحترم و نمایندگان جدید بتوانند مجوز فاز دوم راه آهن استان را از آقای رئیس جمهور بگیرند.
 
برای برون رفت شهرستان سیروان از بن بست تلاش زیادی کردیم که راه قاضی خان به بدره باز شود وخوشبختانه پیشرفت قابل خوبی داشته و در آینده نزدیک شاهد بازگشایی آن خواهیم بود.
 
از آنجا که به برکت ائمه اطهار، استان ایلام به پیشانی عتبات عالیات شهرت یافته ، درسطح استانی وملی پیگیری های زیادی نمودیم که محورهای حمیل ،سرابله و قلاجه،ایوان بسمت ایلام  بصورت توامان ارتقایابند.که زحمات زیادی در این راستا کشیده شده و اعتبارات خوبی تابحال هزینه شده است.
 
همینطور برای توسعه محور اصلی ایلام به مهران اعتبارات خوبی گرفتیم که پیشرفت خوبی داشته است بعلاوه محور ایلام،  ملکشاهی به مهران به شریان اصلی کشور پیوست دادیم و ردیف اعتباری ملی برایش گرفتم که قطعاتی ازآن همچون گردنه صعب العبور "ترشابه" اصلاح گردیده و مابقی بصورت مقاطعه کاری از جمله گردنه درگناو در دست احداث است.
 
مسیر ایلام به دره شهر از طریق میشخاص و همچنین بزرگراه مهران به اندیمشک ازطریق دهلران بارهاوبارها پیگیری کرده ام که دربعضی موارد کار آغاز شده است و مستلزم اعتبارات بیشتر است.
 
در حوزه آب و برق
باتوجه به منابع آب فراوان در استان ایلام مرتبا پیگیر موضوعات مرتبط بوده ام ، سدهای جنوبی استان ایلام همچون سد میمه ،سدچنگوله،سدگاوی،سدگدارخوش،سدگلال و درحوزه داخلی سدچناره وسدجزمان مورد تاکیدات موکد اینجانب بودکه بعضا ترزیق اعتبار میگردید و مشکلات اعتباری بعضی ها باتوجه به تنگناهای مالی کشور همچنان باقی است.
 
در سال ۹۵ از طریق مدیران وقت مطلع شدم که حقابه استان ایلام ازسامانه گرمسیری از ۸۷۵میلیون متر مکعب به ۲۰۰میلیون متر مکعب در سال کاهش داده اند پیگیری های ممتدی با وزارت نیرو داشتم که گاها کار به مشاجره لفظی کشیده میشد در نهایت موفق شدم سهمیه وحقابه آب رابصورت درصدی معادل ۴۵درصد برای استان ایلام بگیرم این موضوع درحضور خودم ومدیران ارشد وزارت نیرو صورتجلسه شد که بصورت سندی ماندگار موجوداست.
 
بعضی مناطق وشهرستانها همچون شهرایلام وملکشاهی وخیلی از روستاها مشکل آب آشامیدنی وفاضلاب شهری داشتندکه با پیگیری جدی مشکل خیلی از مناطق و شهرهایی همچون صالح آباد وملکشاهی از طریق نصب آب شیرین کن موقت تا راه اندازی انتقال خط اصلی آب که نیاز به تزریق اعتبارات بیشتر دارد مرتفع گردید.
 
درخصوص منابع ذخیره آب در روستاهای میشخاص وهلیلان اقداماتی صورت گرفت.با پیگیری و رایزنی در سطح استان و وزارت موفق شدم تخصیص ۸ میلیون متر مکعب آب برای طرح سد میان تنگ دریافت کنم.
 
در راستای رفع بخشی از مشکل بیکاری در سطح روستاهای استان از بنیاد مستضعفان خواستیم که بصورت ویژه به این مهم بپردازد این بنیاد در اکثر نقاط استان فعال است اما شهرستان ملکشاهی را بعنوان نقطه پایلوت انتخاب کرده است که امیدواریم زحماتشان منتج به نتیجه مطلوب گردد و به سایر شهرستانهای استان تسری پیدا کند. 
 
درخصوص همسان سازی تعرفه برق مصرفی مهران وسایر نقاط گرمسیری پیگیری های زیادی کرده ام و قول داده اند که مدت زمان تعرفه مذکور از ۶ ماه به ۸ماه ارتقا یابد.
 
 مردم شریف استحضار دارند که شهرداری ها خودگران هستند وبایستی هزینه های خودرا از محل درامدهایشان پرداخت نمایند براین اساس شهرداری های استان ایلام بدلیل نبود درآمد مکفی عموما مقروض بوده و بدهکارند همین امر باعث می شد شهرداران و اعضای محترم شوراها مرتبا در ارتباط با تهران باشند که اکثر اوقات  ایشان را همراهی می نمودم و به شهادت همین عزیزان، یکبار، هزینه ۲۵ طرح و پروژه ی، ۲۰۰تا ۳۰۰میلیون تومانی برای ۲۵ شهرداری استان گرفتم و مابعد در گرفتن قیر یارانه‌ای وماشین آلات مورد نیاز و وام و تسهیلات برای شهرداری ها و کمک های نقدی موردی به شهرداری‌ها یار ویاور آنان بودم و هر پیشنهای در مجلس که به نفع شهرداری ها مطرح می شد حمایت جدی می نمودم.
 
سه بار از طریق تربیون مجلس بحث تقسیمات کشوری وارتقا شهرستان های هلیلان وچوار ، بخش های آسمان آباد وشوهان، شهرداری های سیوان (میشخاص) وشهرک شهیدکشوری (سرطاف) وشهرک اسلامیه و روستای گنبد پیرمحمد را مطرح نمودم و بعداز آن به کررات درتماس و پیگیری با وزارت کشور بودم که خوشبختانه مشکل شهرستان هلیلان و بخش میشخاص مرتفع شد و مابقی در دستور کار است که به امید خدا در آتیه نزدیک شاهد خبرهای خوشی در این زمینه خواهیم بود.
 
در حوزه بهداشت ودرمان پیگیری های ممتدی با وزارت متبوع داشتم که بارها منجر به تزریق اعتبار زودهنگام یا جبران اعتبارات عقب افتاده به بیمارستان ۳۲۰تختخوابی در دست احدات ایلام و سایر بیمارستان‌های مراکز شهری استان شد.
 
مضافا اینکه سال ۹۵ موفق شدم یکدستگاه MRI دولتی برای بیمارستان امام خمینی ایلام از آقایدکتر قاضی زاده هاشمی وزیر وقت، به ارزش ۷میلیاردتومان بگیرم که خوشبختانه نصب و راه اندازی شد ومتوسط نرخ تعرفه عکسبرداریmri از ۱۶۷هزار تومان به ۳۳هزار تومان و زمان نوبت از دوماه به ۱۰ روز کاهش پیدا کرد.
 
همینطور موفق شدم ۱۶ دستگاه آمبولانس و مقدار قابل توجهی تجهیزات بیمارستانی بخصوص درزمینه دیالیز و دندانپزشکی از وزارت بگیرم بعلاوه اینکه در مهرماه سال ۹۸ موافقت آقای دکتر نمکی جهت اختصاص یک دستگاه رادیوتراپی (پرتودرمانی)برای درمان بیماریهای صعب العلاج به ارزش ۱۷میلیارد تومان را داشتم که مقدمات آن فراهم شده است.
 
ساخت تنها بیمارستان شهرستان ملکشاهی که از سه منبع وزارت بهداشت و وزارت کشور و بنیاد مستضعفان درهمین راستا می باشد که کرارا پیگیر بوده ام و قول داده اند تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
 
در حوزه کشاورزی ودامداری باغداری ومراتع وتولیدگیاهان دارویی وسامانه گرمسیری و خسارت های مربوط به سیل و زلزله و پرداخت دیون ومطالبات کشاورزان باتوجه به ظرفیت های استان بکررات با مسئولین وزارت متبوع مذاکره داشته ام که اعتبارات خوبی هم تزریق شده است و نویدبخش اعتبارات جدید نیز می باشد.
البته موضوع خسارت های مربوط به حوادث غیرمترقبه از طریق ستاد بحران وزارت کشور و وزارت نیرو و وزارت راه و بنیادمسکن و هلال احمر هم بصورت مستمر پیگیری نموده ام .
 
در زمینه مشکلات بخش صنعت و بدهی صنعت کاران  بارها با مسئولین وزارت متبوع مذاکره داشته ام که دستوراتی در زمینه تسهیل امور داده اند و از جانب دیگر دستور آقایان دکتر شریعمتداری ودکتررحمانی وزرای سابق و اسبق صمت برای احداث خطوطی از تولیدات صنایع مادر در استان ایلام را هم گرفته ام که مستلزم حضور و فعال شدن بخش سرمایه گذاری خصوصی در این زمینه است.
 
احداث و تجهیز  بیمارستان های تامین اجتماعی در شهرایلام و مهران و دره شهر را از طریق سازمان مربوطه بارها پیگیری نموده ام که توفیقاتی نیز حاصل گردیده است.از سوی دیگر در حوزه ارتباط بامردم همان طوریکه همگان در جریان هستند اینجانب بیشترین ارتباط با مردم را داشته ام.
 
دفاتر نمایندگی مجلس در تهران و ایلام کاملا فعال بوده و در هفته سرکشی از حوزه انتخابیه بصورت نوبتی و گاها با توجه به شرایط اضطراری همچون سیل وزلزله و یا امورات مربوط به اربعین و یا موارد مشابه به نقاط مختلف سرکشی نموده ام و از نزدیک مشکلات مربوطه را در حضور مسئولان استانی و شهرستانی وحتی بخشداری ها و شهرداری ها بررسی و پیگیری نموده ام.
 
در طول مدت چهار سال:
۸هزار ملاقات در محل دفاتر ایلام  و تهران و در فواصل بین جلسات و مسیرهای مختلف موارد بازدید و حتی در منزل داشته ام.
به ۳۰۰ هزار پیامک شخصا پاسخ داده‌ام.
هرماه حداقل دو شب پایانی هفته  تا اذان صبح می نشستم و مابقی پیامک ها را جواب میدادم.
به دلیل ضیق وقت در فضای مجازی کمتر فرصت حضور پیدا می کردم. 
تقریبا تمامی نامه های دریافتی چه از طریق پست و چه از طریق فکس و نیز دریافت حضوری شخصا مطالعه نموده ام و در سرجمع ملاقات ها و نامه های واصله مجموعا ۲۰ هزار مکاتبه و ارجاع داشته‌ام.
حدودا به ۱۵ الی ۲۰درصد تماس های تلفنی پاسخ داده‌ام بیشتر از آن وقت اجازه نمیداد.
عموما مشکلات مردم در وهله‌ی اول اشتغال بیکاران، و درخواست وام و تسهیلات با رویکرد اشتغال در رتبه دوم ،
 درخواست کمک بلاعوض در جایگاه سوم، و درخواست های متفرقه از جمله نقل انتقالات ، هزینه و درمان و غیره در رتبه های بعدی قرار می گرفتند.
 
اینجانب معمولا روزهای ملاقات معمولا ۷ الی ۸ ساعت وقت می گذاشتم و با حوصله به درد دل ها گوش میدادم و به تناسب درخواست ها را ارجاع میدادم و حتی در خیلی موارد یا موارد اضطراری برای رفع مشکلات مردم شخصا  تماس میگرفتم.
 
موفق شدیم بیش از ۳۵۰۰ کمک بلاعوض از طریق کمیته امداد ودبهزیستی و هلال احمر با تامین مالی آنها و بخشی هم از طریق وزارت نفت و بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت و همینطور خیرین پرداخت نمائیم.بالغ بر ۱۵۰۰ فقره  معرفی نامه برای وام های خرد وضروری و اشتعال خانگی و صنایع بزرگتر داشته ام که خوشبختانه در اکثر موارد مراجعین محترم بهره مند شده اند.
 
مشکل نقل وانتقال خیلی از دانشجویان و همینطور تخفیف شهریه و نیز انتقال کارکنان دوایر مختلف در اکثر موارد با رایزنی حل شد.مشکلات درمانی مراجعین بیمار از طریق  معاونین پارلمانی وزارت بهداشت و سپاه و بنیاد و سازمان تامین اجتماعی از نظر بستری و تخفیفات هزینه های درمانی در این مقطع ۴ساله پیگیری و مرتفع گردید. 
 
در مجموع قضاوت با مردم است اما من فکر میکنم هر ارباب رجوعی به دفاتر مراجعه میکرد احساس می کرد که کسی هست او را تحویل بگیرد و حداقل به ندایش ولو اندک پاسخ دهد.
 
ازآنجائیکه نگارش این گزارش به درازا کشید لذا خیلی از موارد را به آینده موکول می نمایم اما در خاتمه این نوشتار عرض میکنم هرآنچه انجام گرفته و یا پیگیری شده است حق مردم و خدمات نظام به مردم بوده است و بنده فقط پیگیر و تسهیل کننده امور بوده ام. 
 
خیلی از دوستان در جریان هستند، خوب است دیگران هم بدانند که چهارسال پیش هنگام انتخابم، هنوز پایم به مجلس بازنشده بود، که زمزمه های انتقاد علیه اینجانب شروع شد و در طول چهارسال گذشته بسان گلوله برفی به آن اضافه شد،
 
در ماه ها و روزهای منتهی به انتخابات دوم اسفند ۹۸ مرزهای اخلاق شکسته شد کار از انتقاد و غیبت به افترا و تهمت و دروغ محض کشیده شد، گزارش های سرتا پا کذب و بدون سند به دفاتر هیآت محترم نظارت داده شد، واز جانب دیگر در پاره ای موارد هم اخبار غلط و قضاوت های نادرستی در فضای مجازی علیه اینجانب مطرح شد. 
 
که از ریشه، پایه و اساس صحیحی نداشتند و کار بجایی رساندند که هئیت محترم نظارت استان به تشکیک افتاد و سرانجام با ۲۵ روز تاخیر در اوج تبلیغات انتخاباتی رقبا  صلاحیت اینجانب به تایید هئیت نظارت استان و شورای محترم نگهبان رسید.که جای تشکر فراوان از این عزیزان را دارد.
 
بهرحال زمان سپری شده و واقعیت ها بتدریج خود را نشان داده‌اند، گرچه شاید خیلی از مسایل و موضوعات ممکن است قابل پیگیری در مراجع صالحه قضایی هم باشند اماقضاوت اصلی را به خود مردم واگذار میکنم.
 
علی ایحال:
به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است.
 
من فکر میکنم آنچه در توانم بوده انجام داده‌ام و تا آنجاکه بیاد دارم از هیچ تلاش و کوششی در راستای خدمت به مردم و نظام دریغ ننموده ام و باصطلاح کم فروشی نکرده ام و اگر توفیقات ما اندک بوده بدون شک ،بخش عمده ای از آن نتیجه شرایط حاکم، و ناشی از تحریم های ظالمانه‌ی دشمنان ملت بزرگ ایران بوده است که فعلا چاره ای جز مقاومت در مقابل آن  متصور نیست وبخشی هم به سوُمدیریت بخشی از مدیران برمیگردد  که امیدوارم بزودی این وضعیت شکسته شود و به شرایط عادی بازگردیم و اصلاحات لازم صورت پذیرد.
 
کلام آخر اینکه میدانم در طول چهار سال گذشته حرف و حدیث های فراوان، به حق وناحق بر بعضی از زبانها جاری شده و گوش های فراوانی آنها را شنیده اند در اینجا میخواهم اگر حقی در خفا برای اینجانب ایجاد شده است بصورت یکجانبه همه آنها را حلال کنم و این نوع حلالیت جنبه معامله و دادستد ندارد و انتطارحلالیت متقابل و مشروط هم ندارم.
 
اما چون میدانم انسان ممکن الخطاست و در طول دوران چهارساله خدمتم در کسوت نمایندگی مردم، قصوراتم زیاد بوده، اگر کسی محبت کرد و بنده را حلال نمود،صمیمانه سپاسگزار خواهم بود. و قلبا،خواهان حلالیت از این نوع می باشم.
درنهایت:
بر خود لازم می بینم  از زحمات تمامی مسئولان استان بویژه نمایندگان معزز ولی فقیه در استان حضرات عظام حجج السلام آقایان لطفی و کریمی تبار و مجموعه مدیران بویژه مدیریت ارشد استان (سابق و فعلی) آقایان مهندس مروارید و مهندس سلیمانی و تیم همراه ایشان و تمامی مسئولان اداری وقضایی و نظامی و انتظامی و امنیتی وصداوسیما و مجموعه رسانه ها و مطبوعات و دوستان فضای مجازی واعضای دفاتر نمایندگی درتهران و ایلام مراتب سپاس وتشکر و قدردانی خود را بجای آورم.
 
باسپاس
سلام امینی 
نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی 
مردم شریف شهرستان های ایلام،  ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران
                             ۱۳۹۹/۳/۴
           مصادف با عید سعید فطر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
یک رای دهنده به ایشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
در اظهار فضل چیزی باقی نگذاشتند ما که در عمل چیز قابل توجهی ندیدیم با این ادعا ها گویا ایشان یک تنه مشکلات کشور را پی گیری و حل می کردند ای کاش از سرمایه مادی قبل نمایندگی و بعد از نمایندگی با مدرک چیزی می گفتند
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
آقای سلام امینی اصلیترین و پرکارترین فعالیتتون که حضور در مساجد ملگشاهی و ایلام جهت مراسمات فاتحه خوانی را فراموش کردید که این خودش یه کار فرهنگیست.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
تته علی بینمان
وتاو دیاره دنان ارا نمایندگی دوره تر تیم کردیه
نمایندگی وت چسبیه
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
امید وارم موفق باشید
007
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
شک ندارم نمایدگان جدید دور بعد هم به سرنوشت سایر نمایدگان دچار خواهند شد
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
آقای امینی برای اثبات پاک بودن خودتان یه لیست معتبر از اموال و دارایی و حساب بانکیهای چهارسال پیش و الان را رسانه ای کن .
ایلام شهر کوچکیه خبرا زود میپیچه نمونش خرید چند درصدی بیمارستان کوثر .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار