مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: واحدهای خسارات دیده گردشگری ایلام بر اثر کرونا در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 26 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: کرونا آثار منفی زیادی بر روی صنعت گردشگری استان داشته به طوری که بیش از ۱۶ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف صنایع‌دستی، مراکز اقامتی، بوم گردی، مجتمع‌های گردشگری و دیگر بخش‌های گردشگری خسارت وارد کرده است.

وی افزود: واحدهای گردشگری استان که با شیوع ویروس کرونا با کاهش شدید درآمد مواجه شده و به لحاظ اقتصادی به شدت آسیب دیده اند می توانند برای دریافت تسهیلات با بازپرداخت دوساله در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام به عمل آورند.

وی تصریح کرد: نرخ بهره این وام ۱۲ درصد تعیین شده و قرار است تا پایان خردادماه واریز شود.

شنبه زاده با اشاره به وجود ۵۸ اقامتگاه بوم‌گردی با اشتغال‌زایی ۱۷۴ نفر در استان، گفت: متأسفانه بوم گردی‌ها هم دچار خسارت‌های فراوانی شده و افراد شاغل در آن‌ها بیکار شدند.

ایلام در حالی یکی از استان‌های کمتر شناخته‌شده کشور در بخش گردشگری است که تازه چند سالی بود که گردشگری در این استان به‌واسطه دره‌ها و تنگه‌های بسیار زیبا مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گرفت./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار