این روزها اختلافات بین دو گروه اقلیت و اکثریت شورای شهر مهران به نقطه سر خط باز گشته است! اختلافاتی که خروجی آن قطعا منافع شهر وشهروندان نخواهد بود .با احترامی که برای شهردار این شهر ونکته نظرات اعضای اکثریت شورای این شهر قایل هستیم اما باید اذعان کرد که شهردار فعلی مهران نمی تواند تامین کننده نظرات،دیدگاهها وانتظارات شهروندان مهرانی ودغدغه مندان باشد.
کد خبر: ۸۵۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 23 May 2020

تابناک ایلام::مهران شهر کوچکی است ،اما نام و آوازه ای به بلندای تاریخ پر فراز ونشیبش دارد. تاریخی پر آوازه تر از نامش که برگ زرین دفاع مقدس بر تارکش خودنمایی وقصه پرافتخار رشادتهای بزرگ مردان تاریخ این سرزمین همچنان از بلندای قلاویزان وکله قندی به گوش می رسد .

امروز مهران کوچک، پایتخت بزرگترین رویداد جهان تشیع است ،امروز مهران عجین شده با کربلا ،نجف ،اربعین ومدافعان حرم است . امروز مهران یعنی ایلام ،اگر دیروز ایلام وایلامی را با استقامت وپایمردی های بی مثال مردان وزنان غیرتمندش می شناختند ،امروز مهران است که تابلو زرین معرف ایلام وایران شده است .

پس به موازات این نام و آوازه بزرگ ،مهران نیازمند نگاه عمیق تر وظریف تریست ،وقتی شهری پایتخت بزرگترین گردهمایی شیعی ،دروازه عتبات عالیات وپیشانی درخشان نظام جمهوری اسلامی خوانده می شود ،شهرش ،زیباییش ،مبلمانش ومدیریت شهری ،سیاسی واجرایی اش نیز باید همطراز با این عظمت باشد .

مدیریت شهری در مهران، بعنوان یادگار حماسه های ماندگار این سرزمین ،باید نگین سبز ومشعشع  کریدوری باشد که الحاق کننده تیره ها ،رنگ ها ،نژادها ،زبانهایی باشد که یک صدا از آنها بر می خیزد ،عزت ،سربلندی نظامی را فریاد می کشندکه امروز مرکز ثقل وفرماندهی مقاومت وایثار در مقابل زیاده خواهی ها وکژروی های سلطه ،تزویر وزور است.

مع الاسف امروز بدلیل پاره ای غفلت ها ،سهل اندیشی ها و نگاههای خام وسطح پایینی که در تراز این بزرگی نیست !مدیریت شهری در مهران به جای حرکت بر محور خدمت وتغییر وتحول در شان ،جایگاه وعظمت مادی ومعنوی این شهر ،در دام اختلافات ویارکشی های بی حاصل و خُرد قوم وتباری قرار گرفته به گونه ای که گستردگی نام مهران ،ظرفیت ها ومزیت های متعدد فرهنگی ،استراتژیکی ،اقتصادی وامنیتی آن مضحکه دست عده ای قلبل قرار گرفته وبه طناب زورآزمایی بین دو گروه اقلیت واکثریت شورای شهر مبدل شده است .

آری ! مهران سالهاست به جای میدان خدمت و توسعه شهری به گود زورآزمایی های قومی وسیاسی عده ای تبدیل شده که سهم خواهی های آنها ،منافع شهر وشهروندان را به مسلخ کشانیده است . افرادی که به جای مدیریت چالش ها ،این روزها خود چالش  بزرگ شهرند.

این روزها اختلافات بین دو گروه اقلیت و اکثریت شورای شهر مهران به نقطه سر خط باز گشته است! اختلافاتی که خروجی آن قطعا تامین کننده منافع شهر وشهروندان نخواهد بود .با احترامی که برای شهردار  ونکته نظرات اعضای اکثریت شورای این شهر قایل هستیم، اما باید اذعان کرد که شهردار فعلی مهران نمی تواند تامین کننده نظرات،دیدگاهها وانتظارات شهروندان مهرانی ودغدغه مندان باشد.

اگر عده ای قابل براینندکه چون شهردار فعلی بدلیل وابستکی به فلان نگاه سیاسی وجانماز آب کشیدن در تراز پایتخت خادمان حسینی است ،سخت در اشتباهند ،چرا که شهرداری ومدیریت شهری قبل از نیاز به مدیر یقه بسته وتسبیح به دست ،به شهرداری فنی ومتخصص نیازمند است که بتواندبا تکیه بر دانش فنی ،تجربه ومهارت ومدیریت خود ،شهر را برای شهروندان بسازد . شهری را بسازد که در اولین نگاه ،تبلور ایراین زیبا در اذهان میهمانانی باشد که برای اولین بار به این شهر وارد می شوند!و از این دست مدیران در همین استانمان به وفور یافت می شود !

بهتر است اعضای شورای شهر به جای دامن زدن به اختلافات بی حاصل وکش دادن به منازعات فرسایشی به سمت تعامل وهم افزایی حرکت کرده وبا انتصاب شهرداری کارکشته ومتخصص ،بر ناکامی های دوره فعالیت خود خط بطلان کشیده واز سویی فضا را برای عمران ،توسعه وزیبا سازی شهر مهیا نمایند .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ستار
|
-
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
درود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار