استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: بدترین شیوه مدیریتی توجیه گری است و مدیران باید از بکارگیری این شیوه خودداری کنند.
کد خبر: ۸۵۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 21 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در گردهمایی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و روابط عمومی ها به مناسبت هفته روابط عمومی اظهار داشت : چنانچه نقد صحیحی به مدیری وارد می شود باید آن را پذیرفته و دنبال واقعیت باشد و از توجیه کردن بپرهیزد چرا که توجیه گری خیانت به خود، مردم و نظام است.

وی ادامه داد :مدیران باید به موقع مشکلات مردم را رصد کرده و در کنار این مساله روابط عمومی ها نیز همانگونه که عملکرد دستگاه ها را ارائه می دهند باید مشکلات مردم را به مدیر منعکس کرده و رابطه‌ای مطلوب و دو طرفه بین مردم و مسوولان ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی به جای انشای اخبار غیرضروری اخبار ضروری و فعالیت‌های انجام شده را برای آگاهی به مردم جامعه منعکس کنند.

لزوم پرهیز از گفتار و نوشتار درمانی و حرکت به سمت عملگرایی

استاندار ایلام بر لزوم پرهیز از گفتار درمانی و نوشتار درمانی از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: مدیران باید وارد عملیات اجرا شده و از بروکراسی های غلط اداری که موجب تجمع مراجعان در ادارات و رفت و آمدهای زیاد و معطلی آنها می شود، پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: رفت و آمد های مردم در ادارات باید به حداقل رسیده و روند رسیدگی به کار مردم در کمترین مدت زمان انجام شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: رسالت و هدف ما خدمت به مردم است و چنانچه جایی سنگ اندازی و گره ای در کار مردم به وجود بیاید به خود ظلم خواهیم کرد.

وی بیان کرد: عمده مدیران فعالیت های مطلوب و قابل قبولی دارند و درصد کمی از مدیران هستند که باید به این مسائل دقت کرده و در تسریع روند رسیدگی به امور مردم توجه بیشتری داشته باشند.

روابط عمومی ها به انعکاس عملکرد مثبت بسنده نکنند

وی همچنین از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان خواست: در زمینه پاسخگویی به مردم طوری عمل کنند که ارتباط بین مردم و مسوولان بیشتر شود و تسهیل یابد.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها تنها به انعکاس عملکرد مثبت دستگاه‌ها بسنده نکنند، گفت: مدیر روابط عمومی باید ضعف‌ها را نیز منعکس کرده و آیینه واقعیت نمای هر دستگاهی باشند.

وی اظهار کرد: چنانچه روابط عمومی این رویه را پیش بگیرند مدیران را به سمت پذیرش واقعیت هدایت کرده و از توجیه گری آنها جلوگیری می کنند.

وی گفت : مدیران روابط عمومی مشاوران امین مدیران هستند که باید مشکلات مردم را هم را رصد و اطلاع رسانی کنند.

از رسانه‌ها و منتقدان صادق قدردانی می‌کنم

استاندار ایلام در ادامه با قدردانی از رسانه‌ها و منتقدان صادق گفت: رابطه روابط عمومی ها با رسانه ها باید مناسب بوده و پاسخگوی رسانه‌ها باشند و چنانچه رسانه‌ای مغرضانه نقد داشت گذشت را سرلوحه قرار دهند.

استاندار ایلام همچنین بر اجرایی شدن ماده ۹ آیین نامه فعالیت و اختیارات روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: اختصاص اعتبار به روابط عمومی ها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بوده و باید بهترین افراد در هر ارگانی در این حوزه منصوب شوند.

وی گفت: یک روابط عمومی باید جامعه شناس، روانشناس و هنرمندی قوی باشد که بتواند مسائل را مدیریت کند چراکه روابط عمومی به عنوان پیشانی یک اداره با ظرافت و هنرمندی خاص باید هم عملکرد دستگاه و هم مشکلات را منعکس کند.

در پایان این برنامه از روابط عمومی های فعال، مدیران حامی روابط عمومی ها و اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان قدردانی شد/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار