مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از افزایش ظرفیت مسکن ملی در استان به ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 20 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر کاظمی  اظهار داشت: سال گذشته پنج هزار و ۱۴۸ واحد مسکن برای استان ایلام در نظر گرفته شد که با توجه به پیگیری‌هایی بعمل آمده و تفاهم نامه‌هایی که با بنیادها و دستگاه‌های مختلف صورت گرفت این تعداد به ۹ هزار و ۲۰۰ واحد افزایش یافت.

وی با اشاره به جزییات ساخت مسکن ملی در استان تاکید کرد: در تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۶۸۱ واحد ، سپاه پاسداران هزار واحد، بنیاد شهید ۱ هزار و ۱۹۲ واحد، بهزیستی جهت خانوارهای دارای دو معلول ۴۳ واحد، نیروی انتظامی ۳۵۰ واحد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی( ره) ۳۵۰ واحد، پروژه‌های مشارکتی سازمان ملی زمین و مسکن به تعداد هزار و ۵۵ واحد و احداث خود مالکی از طریق تسهیلات شرکت بازآفرینی شهری به تعداد ۲ هزار و ۵۲۹ واحد است.

کاظمی با بیان اینکه بیشترین واحدهای مسکن ملی در شهر ایلام احداث می‌شود، یادآور شد: شهر ایلام با هفت هزار و ۶۲۰ واحد بیشترین سهم واحدها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: همچنین شهرستان های مهران ۴۷۱ واحد، دره شهر ۳۶۷ واحد، ملکشاهی ۲۲۲ واحد، دهلران ۲۰۷واحد، ایوان ۱۸۲ واحد، آبدانان ۷۰ واحد و سرابله ۴۱ واحد در برنامه اقدام ملی دارند.

کاظمی تاکید کرد: اسامی واجدین شرایط دریافت مسکن طرح اقدام ملی در نیمه اول خرداد ماه معرفی شده و پیامکی برای تکمیل پرونده به این افراد ارسال می‌شود.

وی، احداث واحدهای مسکن ملی در بافت های فرسوده شهری و دسترسی به امکانات زیربنایی از جمله خطوط انتقال آب، برق، گاز، فاضلاب، مخابرات، مدرسه و مسجد در این فضاها را از مزایای این طرح نسبت به طرح های قبلی برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: به هر یک از واحدهای مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله با سود ۱۸ درصد تعلق گرفته و زمین این واحدها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود.

بیش از ۹۰۰ هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و ۲۳۰ هکتار را نیز سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع ۳۰ درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار