استاندار ایلام گفت: مشوق های بسیار خوبی برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران در مناطق مرزی مصوب شده است که باید اجرایی شده و از این ظرفیت مهم برای تکمیل پروژه های در حال اجرا استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 20 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در یازدهمین نشست شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر کشور برگزار شد با اشاره به وضعیت خاص اقتصادی کشور خواستار اعمال مشوق ها و امتیازات در نظر گرفته شده سرمایه گذاری مناطق مرزی شد.

وی به برخی از این مشوق ها چون بیمه امنیتی سرمایه گذاری در مناطق مرزی، اختصاص ۱۰۰ درصدی اعتبارات در این مناطق، اختصاص ۵۰ درصدی یارانه سود و ۱۵ درصد مازاد بر اعتبار از محل کمک های فنی و اعتباری اشاره کرد و افزود: امروز در شرایط خاص اقتصادی کشور ضرورت تکمیل پروژه های مهم در حال اجرا که نقش مهمی در توسعه و اشتغالزایی دارند بر شروع و تعریف پروژه های جدید اولویت دارد.

استاندار ایلام خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی یارانه و تسهیلات ویژه برای پروژه هایی که قسمت اعظم آنها اجرا شده است، شد و گفت: به صرفه ترین کار در این شرایط این است که همین پروژه هایی که در دست اجرا هستند به سرانجام برسند.

سلیمانی دشتکی بر افزایش اختیارات بانک ها تا سقف ۳۰ میلیارد تومان تاکید کرد و خواستار شروع بکار گمرک مهران شد و اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می کند هر چه سریعتر فعالیت گمرگ مهران در سطح ملی انجام شود.

وی افزود: با توجه به تعطیل شدن صادرات جلسه ای فوق العاده در امور مرزی برگزار شود تا بصورت ضربتی مسائل و مشکلات و موانع پیش رو از میان برداشته شود.

هم اکنون استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان در منطقه شرق و استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و ایلام در منطقه غرب به اضافه استان هرمزگان عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار