استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام ارتقا کیفیت مصالح ساختمانی را نیازمند نظارت و توجه ویژه دانست و گفت: واحدهای تولیدی غیر استاندارد و بدون کیفیت ساخت و ساز در استان پلمب شوند.
کد خبر: ۸۵۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 18 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای استاندارد استان ایلام اظهار داشت: استاندارد باید از اولویت‌های زندگی روزمره آحاد جامعه باشد و متوجه باشیم که یکی از نشانه‌ای توسعه یافتگی هر کشوری نهادینه سازی این موضوع در میان شهروندان و تقویت استانداردهای زندگی و تولیدات است.

وی با بیان اینکه اهمیت استاندارد باید در افکار عمومی جامعه تقویت شود، افزود: مساله استاندارد در واحدهای تولیدی استان در جهت تامین حقوق مصرف کننده نقش مهمی دارد، توجه به این بخش زمینه ساز توسعه همه جانبه است.

استاندار ایلام یادآور شد: اگر کالایی استاندارد نباشد اصلا نباید تولید و مصرف شود و در این راستا تدوین برنامه هایی در جهت ترویج و تولید کالاهای استاندارد شده ضروری به نظر می رسد.

سلیمانی دشتکی خواستار تشکیل کمیته ای برای رسیدگی و نظارت بر استاندارد سازی کالاهای تولیدی در استان شد و گفت: صدا و سیمای مرکز استان کالاهایی که دارای نشان استاندارد بوده را تبلیغ کند.

وی شرط رقابت کالاها در بازار را منوط به داشتن نشان استاندارد عنوان کرد و افزود: جان مردم برای ما مهم تر از درآمد یک کالای غیر استاندارد است و دستگاه‌های متولی در این زمینه بایست به وظایف خود عمل کنند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت استانداردسازی واحدهای تولیدکننده تیرچه و بلوک در استان گفت: شرط اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد برای تولیدکنندگان این واحدها ارتقا سطح تولیدات بوده و در صورت نیاز برای ارتقا کیفیت مصالح تولیدی خود به تسهیلات، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همکای لازم را با این واحدها بعمل آورد.

وی خواستار افزایش نظارت بر استانداردسازی مصالح ساختمانی از تولید تا مصرف در بخش های مختلف شد و گفت: در صورتی که این واحدها خود را با شرایط جدید استاندارد سازی تطبیق ندهند دستگاه های ذیربط این کارگاه ها را پلمب کنند.

استاندار ایلام خواستار شهامت مدیران در انجام وظایف خود شد و گفت: آنچه که قانون برای یک مدیر به عنوان شرح وظایف تعیین کرده را باید با انگیزه و قدرت بالا در راستای خدمت به مردم انجام داد اما محافظه کاری مدیران در انجام کارهای قانونی پذیرفته نیست.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: اگر مدیر با ترس در امور قانونی عمل کند کاری از پیش نمی برد، مدیر اگر ریگی به کفش نداشته باشد می بایست بر اساس شرح وظایف خود در راستای رفع مشکلات مردم با صلابت گام بردارد.

وی با اشاره به این مهم که اگر مدیران پاک باشند با شهامت بیشتر در امر خدمتگذاری مردم ظاهر می شوند، تاکید کرد: البته ما به هیچ وجه از مدیرانی که خلاف قانون عمل کنند حمایت که نمی کنیم هیچ، بلکه برخورد هم خواهیم کرد اما اینجا منظور شهامت انجام کارهای قانونی است که خروجی آن خدمت به مردم است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار