معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کم رنگ شدن بیماری کرونا در بین مردم مسیر خطرناکی در پیش روی ما می گذارد و نتیجه اقدامات را بی اثر می کند.
کد خبر: ۸۵۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 18 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر  اظهار داشت: اکنون آمار ابتلا به بیماری کرونا دارای نوسان است و همین مساله بسیار خطرناک است زیرا نمی توان به خوبی این بیماری و روند ابتلا به آن را مهار کرد.

وی تاکید کرد: شناسایی کردن بیماران اتفاق خوبی است در حالی که عدم شناسایی بیماران تنها منجر به گسترش بیشتر آن در جامعه می شود و آینده می تواند بسیار بدتر از شرایط موجود باشد.

وی اضافه کرد: همه مردم باید آگاه باشند که این بیماری نه واکسنی دارد و نه درمانی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و کم رنگ شدن آن در بین مردم تنها موجب گسترش بیشتر آن می شود.

دکتر صادقی فر گفت: بیشترین نگرانی ما برای فصل پاییز است که بیماری کرونا با آنفولانزا همزمان می شود و شرایط نگران کننده ای به وجود خواهد آورد.

وی اظهار داشت: ما باید از هم اکنون آمادگی کامل برای آن موقع داشته باشیم و با جدی گرفتن بیماری کرونا حداقل زنجیره این بیماری را قطع کنیم زیرا آنفولانزا سال قبل جان ۲۰۰ نفر از هم وطنان ما را گرفته و همزمانی آن با کرونا خطرناک است.

وی از حضور مردم در آرامستان ها، تشییع جنازه، تفرج گاه ها و بازار انتقاد کرد و گفت: مردم باید نسبت به حضور بیماری کرونا در استان و کشور احساس خطر کنند و با حساسیت بیشتری نسبت به این بیماری پروتکل ها را رعایت کنند.

دکتر صادفی گفت: اکنون کارشناسان بهداشتی در بازدید صنوف علاوه بر پیگیری ثبت نام آنها در سامانه سلامت برای واحدهایی که اقدام نکرده اند شخصا در حضور صاحب مغازه با ثبت نام در سامانه برای وی کد سلامت احراز می کنند.

وی تاکید کرد: ما به دنبال پلمب مغازه ها نیستیم و نمی خواهیم زندگی کسبه با بستن مغازه ها خراب شود تنها هدف ما برای احراز کد سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا و حفظ سلامت مردم است.

وی اظهار داشت: کم رنگ شدن بیماری در بین مردم و وجود ناقلان خاموش بیماری کرونا موجب می شود همه تلاش ها و اقدامات از بین برود و بیماری گسترش یابد.

وی از ساندویچی ها، پیتزافروشی ها، رستوران داران و سایر صنوف هم رسته مواد غذایی خواست: به صورت غذا بیرون بر فعالیت کنند و از عرضه مواد غذایی در محل مغازه خودداری کنند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری (۱۸ درصد) و هزار و ۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار