فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: از تمامی ظرفیت های سپاه ایلام برای کمک به مردم و دولت در این شرایط استفاده شده است.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 17 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  سردار جمال شاکرمی در دیدار با سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: در شرایطی که به دنبال شیوع کرونا در کشور پیش آمد، زیرساخت های بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با این ویروس با توجه به سرعت شیوع آن، از آمادگی لازم برخوردار نبود

وی تصریح کرد: اگر حضور و ورود نیروهای نظامی در امر مبارزه با کرونا با تاکیدات مقام معظم رهبری نبود به طور قطع دولت در مبارزه با کرونا دچار مشکل می شد و فرمان مقام معظم رهبری گفتمان جدیدی ایجاد کرد که همه همدل، همرنگ و همصدا در مبارزه با کرونا در کنار هم قرار گرفتند.

سردار شاکرمی با بیان اینکه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، فصل جدیدی از کار و تلاش و توام با فهم مشترک در کشور شکل گرفت، افزود: سپاه از هیچ کمک، داشته و توان و ظرفیتی در راستای مبارزه با کرونا و کمک به مردم و دولت دریغ نکرده و نخواهد کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام بیان کرد: در اختیار قرار دادن توان و ظرفیت کادر درمانی پزشکی و پیراپزشکی، تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی، تجهیز مراکز قرنطینه، تامین و توزیع اقلام و لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و کمک به دفن فوت شدگان در غسالخانه ها تنها گوشه ای از خدمات سپاه به مردم در امر مبارزه با کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه فصل مهم سپاه و بسیج در امر مبارزه با کرونا کمک و حضور فعال در انجام طرح ملی غربالگری بوده است، افزود: در استان ایلام طرح غربالگری با حضور سپاه و بسیج که پای کار آمدند به میزان ۹۰ درصد جمعیت استان انجام شد و در حوزه عملیات بیولوژیک وقت زیادی صرف شده که با تمام توان این عملیات در سطح شهرستان های استان و مرکز استان بدون هیچ چشم داشتی با حضور ایثارگرانه سپاهیان و بسیجیان انجام شد.

سردار شاکرمی با بیان اینکه با آغاز رزمایش کمک مومنانه نیز سپاه و بسیج با تمام توان و ظرفیت وارد صحنه شد، ابراز کرد: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این امر محور قرار گرفت و زحمات زیادی را متقبل شدند که جای تقدیر دارد و بالغ بر ۴۰ هزار خانوار را در اجرای رزمایش کمک مومنانه هدف این کمک ها قرار داشتند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام بیان کرد: افراد آسیب دیده از کرونا در سطح بخش ها و شهرستان های استان در سامانه مربوطه ثبت نام شدند و بر اساس جغرافیای استان از این کمک ها بهره مند می شوند، ۱۷ هزار بسته غذایی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام راحل در بین این عزیزان توزیع شده و ۱۰ هزار بسته غذایی دیگر با تلاش مجموعه سپاه آماده توزیع در بین افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمندان است.

وی بیان کرد: همچنین ۵۰۰ بسته غذایی با ارزش ۱۵۰ میلیون تومان تحویل بهزیستی استان ایلام شد و برای شب های قدر نیز ۱۰ هزار پرس غذای گرم با کیفیت نیز در بین نیازمندان با حفظ کرامت آنان توزیع می شود، همچنین تا ۲۷ ماه مبارک رمضان نیز برای جاماندگان از کمک های توزیعی، یک هزار بسته دیگر به ارزش ۳۰۰ ملیون تومان توزیع خواهد شد.

سردار شاکرمی با بیان اینکه این کمک های در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری تا شکست کامل کرونا ادامه دارد و امکانات بهداشتی و کمک های مومنانه دریغ نخواهد شد، ابراز کرد: در مجموع فصل جدیدی از کار سپاه در بحث مبارزه با کرونا آغاز شده و در حال انجام است.

وی بیان کرد: اقدامات سپاه در قالب یک پویش نیست و یک رزمایش بزرگ است و جغرافیای استان ایلام امروز مملو از فداکاری و تلاش و مجاهدت فرزندان ملت در سپاه پاسداران در امر خدمت به مردم است، ما برای خدمات به مردم منتظر کسی نیستم و هر جایی که لازم باشد در خدمت به مردم دریغ نمی کنیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: در آستانه روز قدس در کنار شورای هماهنگی در فضای مجازی و حقیقی در صحنه خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد در راستای مصوبات ستاد کرونا و دستورالعمل های اجرایی، مراسم روز قدس به بهترین نحو ممکن و شایسته برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار