رفتاری رسمی اما در تضاد با طرح فاصله گذاری اجتماعی ؛
امروز مراسم رییس جمعیت هلال احمر استان برگزارشد ،سالن کیپ تا کیپ جمعیت بود ،طبق پروتکل اولا برگزاری تجمعات ممنوع است ،همانگونه که مساجد،امامزاده ها و نمازهای جمعه تعطیل است ،اما این مراسم معلوم نیست با مجوز کدام مسئول برگزار شد .
کد خبر: ۸۴۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 11 May 2020

تابناک ایلام::متاسفانه این روزها آمار ابتلای به کرونا در استان ایلام از روند بازگشت به نقطه صفر !حکایت دارد ،به گونه ای که امروز با ثبت 26موردرکوردی باور نکردنی در وضعیت ابتلای به این ویروس در دوماه اخیر برجای گذاشت ،موضوعی که با وجود تشدید نگرانی در بین مردم ،اما رفتارها چه در بین مردم وچه دستگاههای اجرایی گویای چیز دیگریست .

مراسم تودیع و معارفه رییس جمعیت هلال احمر با چه مجوزی برگزار شد ؟!

همه ما اعم از مسئولین دستگاههای متولی همچون بهداشت ودرمان ورسانه ها در تجزیه وتحلیل چرایی افزایش آمار ابتلای به کرونا در هفته اخیر ،جدی نگرفتن مخاطرات وتهدید کرونا از سوی مردم ،عدم رعایت پروتکل ها وبی توجهی به توصیه های بهداشتی در طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی آنان را عامل بروز این وضعیت می دانیم .

بررسی وضعیت کوچه وبازار در سراسر استان نشان می دهد که این تحلیل ها هم بی دلیل نیست ،چرا که واقعا مردم ما به هردلیلی رعایت نمی کنند ،کرونا را جدی نمی گیرند و به گونه ای رفتار می کنند که انگار همه چیز عادی است ،اما کسی نیست سوال کند که چرا مردم اینگونه رفتار می کنند واین رفتارهای مخرب از کجا نشات می گیرد ؟

خوب پاسخ روشن ومشخص است ! وقتی مردم می بیینند در شهر وروستای محل سکونتشان کماکان افرادی به این ویروس مبتلا می شوند اما در عمل هیچ اتفاقی برای شکست این ویروس رخ نداده و مسئولین در اقداماتی عجیب بساط تمامی محدودیت ها را بر چیده وبه سختگیری ها پایان می دهند ،نتیجه این می شود که آنان هم رعایت نمی کنند!

وقتی می بییند که در مناطقی از استان همچنان ویروس کرونا می تازد ،اما از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت این مناطق سفید اعلام می شود ،آنان هم احساس می کنند که همه این پروتکل ها وسخت گیری ها شاید حکایت "کاسه زیر نیم کاسه" باشد ودر نتیجه به ریش دستگاههای متولی ،مسئولین و مهمتر از همه کرونا می خندند!

وقتی مردم می بینند مسئولین برای دستورالعمل های صادره از سوی خودشان در خصوص مقابله با کرونا تره خرد نمی کنند ،آنها هم پروتکل ها را کاغذ پاره ای بیش قلمداد نمی کنند !درست مثل همین رفتاری که امروز در مرکز استان ایلام باطرح فاصله گذاری اجتماعی شد.

امروز مراسم رییس جمعیت هلال احمر استان برگزارشد ،سالن کیپ تا کیپ جمعیت بود ،طبق پروتکل اولا برگزاری تجمعات ممنوع است ،همانگونه که مساجد،امامزاده ها و نمازهای جمعه تعطیل هستند.اما این مراسم معلوم نیست با مجوز کدام مرجع برگزار شد؟!

جای تعجب دارد که دستگاهی که خود بخشی از سیستم مراقبتی و مقابله با کرونا قلمداد می شود ،اولین دستگاهی بود که سنت شکنی کرد.

دوم اینکه حتی در صورت گرفتن مجوز بایستی مراسم مطابق با پروتکل اجرا می شد ،مدعوین باید از ماسک ودستکش استفاده می کردند ،ترتیب نشستن بر روی صندلی ها هم بر اساس پروتکل؛ یعنی یک صندلی درمیان صورت می گرفت ،اما هرگز رعایت نشد !

همه می دانیم که اهمیت این مراسم هرگز از نماز جمعه ،زیارت امامزاده یا نماز جماعت بالاتر نیست ،حال تعجب است چرا باید مخاطرات وتهدیدات شیوع کرونا در مراکز مذهبی احساس شود ،اما در مراسمی اینچنینی کرونا جرات ورود پیدا نکند !

امیدواریم مسئولین ستاد کرونای استان برای برنامه امروز توجیه قابل قبولی ارایه دهند وسنت شکنی امروز را مجوز و فتح بابی برای برگزاری مراسم تودیع ومعارفه دیگر دستگاهها تبدیل نکنند !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار