صدور این دستور ارزشمند استاندار ایلام در این مقطع زمانی از اهمیت دوچندانی برخوردار است ،چرا که روزهای گذشته خبری مبنی بر صدور محکومیت مدیر یکی از کانال های تلگرامی به دلیل شکایت یکی از دستگاههای اجرایی استان و روابط عمومی استانداری در مرحله اجرا قرار داشت .
کد خبر: ۸۴۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 08 May 2020

تابناک ایلام ::استاندارایلام عصر امروز به مناسبت ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) در اقدامی ارزشمند دستور ویژه ای را خطاب به دستگاههای اجرایی صادر کرد . قاسم سلیمانی دشتگی در این خصوص گفت: به برکت  ماه مبارک رمضان و میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام تمامی شکایت استانداری و فرمانداری های تابعه از رسانه ها بازپس گرفته می شود.
 
وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه گفت: تلاش و پای کار بودن این قشر پویا در همه صحنه ها بی بدیل و تاثیر گذار بوده و امروز نیز در بحث کرونا شاهد نقش پررنگ و تاثیرگذار این عزیزان در جریان سازی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا هستیم. 
 
وی تاکید کرد: در این میان از مجموعه استانداری و فرمانداری های تابعه می خواهم به یمن این ایام مبارک و مقدس حتی اگر گاها از جانب برخی رسانه ها مورد بی مهری قرار گرفته اند از شکایات خود صرف نظر کنند.
 
صدور این دستور ارزشمند استاندار ایلام در این مقطع زمانی از اهمیت دوچندانی برخوردار است ،چرا که روزهای گذشته خبری مبنی بر صدور محکومیت مدیر یکی از کانال های تلگرامی به دلیل شکایت یکی از دستگاههای اجرایی استان و روابط عمومی استانداری در مرحله اجرا قرار داشت .
 
لذا این دستور در کنار نمایاندن میزان اهمیت دهی به نقش رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی و انجام رسالت خبری اشان در برهه های حساس مختلف از سوی استاندار ،توقف عملیات اجرای حکم این فعال رسانه ای استان را بدنبال خواهد داشت .
 
موضوعی که در کنار نمایش رفتار بزرگمنشانه قاسم سلیمانی دشتکی ،زمان شناسی و قدرشناسی وی از قشر فرهیخته وپرتلاشی همچون اصحاب رسانه استان ،به نوعی ذکاوت و تدبیر مدیریتی و اشراف وی بر اتفاقات ورویدادهای اجتماعی را در معرض دید همگان قرار داد.
 
اگرچه رسانه بعنوان رکن چهارم دموکراسی از نقش بی بدیلی در توسعه سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی وتبیین اصول مردمسالاری در جامعه برخوردار بوده و کسی هم نمی تواند منکر نقش نظارتی رسانه در تمامی حوزه ها باشد ،اما رسانه ها نیز باید حرفه ای گری را چاشنی رسالت کاری خود نمایند .
 
به موازات اینکه رسانه ها بایستی از هر تلاشی برای اطلاع رسانی بر اساس مولفه ها واصول خبررسانی فروگذار نکرده و با رعایت اصل بیطرفی و پرهیز از گرفتار شدن در چرخه های معیوب قومی ،سیاسی وباندی در مواجهه با اتفاقات ،کاستی ها ونواقص موجود هرگز رسالت خود را قربانی لبخندرضایت مدیران نکنند ،باید مراقبت کنند با فراگیری اصول و چارچوب های اطلاع رسانی سالم وبی نقص ،خود را در معرض آسیب های حقوقی ناشی از کارکرد غیر حرفه ای وبدون چارچوب قرار ندهند.
 
فعالین رسانه ای استان باید ضمن قدرشناسی از اقدام با اهمیت استاندار ایلام در بازپس گیری شکایت دستگاههای اجرایی از رسانه ها ،با تلاش مضاعف وهمکاری و همراهی با مجموعه دولتی وحاکمیتی با ملحوظ دانستن حقوق مردم ،زمینه پیشبرد اهداف و برنامه های منتهی به گره گشایی از مشکلات ودغدغه های مردم استان را فراهم آورند .
 
در پایان مدیریت وتحریریه تابناک ایلام ضمن تشکر از نگاه نافذ و اقدام معنا دار استاندار فهیم وبا دانش ایلام در صدور دستور به مجموعه تحت امر برای بازپس گیری شکایت از رسانه ها ،یاد آوری این نکته مهم را لازم می داند که گذشت وچشم پوشی وی از یک حق قانونی در راستای  اجرای حکم بر علیه مدیر یک کانال تلگرامی استان را نشات گرفته از اخلاق حسنه ، درک درست وی از شرایط زمانی و اشراف بر امور قلمداد کرده و انتظار دارد در ادامه راه نیز با همراهی ،همکاری و احترام متقابل از سوی فعالین رسانه ای و روابط عمومی ها ومدیران دستگاه زمینه ساز ایجاد تحول  واصلاح در حوزه های برخوردار از نقص به نفع جامعه باشیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار