رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام ,
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی و تحلیل داده‌ها، سامانه جدیدی همراه با وزش باد شدید وارد استان می‌شود.
کد خبر: ۸۴۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 05 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی میهن پرست گفت: مطابق بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی ناپایداری‌ها از امروز به شکل وزش باد شدید در سطح استان آغاز می‌شود.

وی افزود: این سامانه با وزش باد شدید، تند باد لحظه‌ای و بارش تا ساعتی دیگر به ایلام نفوذ می‌کند و از  امشب بارش‌ها بصورت پراکنده است.

کارشناس هواشناسی استان بیان داشت: وزش باد شدید طی امروز و فردا با سرعت بیشینه باد ۰۵ تا ۵۰ کیلومتر برساعت به صورت لحظه‌ای تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت، بارش باران به ویژه طی روز چهارشنبه، رعد و برق، احتمال تگرگ، نفوذ گرد و غبار است.

وی اظهار کرد: احتمال آسیب به سازه‌های سبک شهری و روستایی، احتمال سقوط اشیاء سبک و شکستن سرشاخه درختان، خطر اصابت صاعقه، آبگرفتگی موقتی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال آسیب به محصولات زراعی و باغی کشاورزی، کاهش دید و افت کیفیت هوا در این مدت پیش بینی می‌شود.

وی، از مردم خواست از صعود به ارتفاعات، اتراق در کناره رودها و خشکه رودها،  تحکیم سازه‌های سبک و... خودداری کنند.

به گفته ی میهن پرست، آسمان امروز شهر ایلام نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد شدید در پاره‌ی نقاط بارش پراکنده پیش بینی می‌شودـ/ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار