مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت:ر رشد مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت قرمز عبور نکند امیدواری زیادی وجود دارد که تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.
کد خبر: ۸۴۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 28 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ هادی شیرخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: پیک مصرف از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد و در این مدت صنعت برق کشور با دشواری‌های زیادی روبرو است و اگر برق را درست مصرف نکنیم، خاموشی‌ها اعمال خواهد شد.

وی افزود: اگر رشد مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت قرمز عبور نکند امیدواری زیادی وجود دارد که تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام یادآور شد: هر یک درجه افزایش دمای هوا اگر سراسری باشد حدود ۲ هزار مگاوات به اوج بار انرژی برق اضافه می‌کند.

شیرخانی در خصوص گذر از پیک مصرف برق در سال جاری، تاکید کرد: اگر کرونا جان مردم را نگیرد حتما بی‌برقی سلامت و زندگی مردم را با چالش جدی مواجه خواهد ساخت چرا که اگر برق نباشد دستگاه‌های تنفسی در بیمارستان‌ها از کار می‌افتند و جان بیماران به خطر خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در صورت نبود برق با مشکلات و چالش‌های دیگری در زمینه تولید و اشتغال مواجه خواهیم شد، گفت: پس از شیوع کرونا زنجیره شرکت برق دچار چالش مالی شده و اعتبار خرید برق از نیروگاه‌ها با کاهش شدیدی مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه صنعت برق کشور را هم هدف قرار داده است اما صنعت برق از نخبگان کشور بهره می‌گیرد و امسال ۹ محور برای عبور از پیک مصرف در تابستان طراحی شده است که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها و رعایت مردم، شاهد خاموشی در تابستان نباشیم.

وی با اشاره به مدیریت صحیح برق توسط مشترکان افزود: سال گذشته ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پاداش درست مصرف کردن به مردم و تولیدکنندگان استان پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تصریح کرد: هر شهرستان و منطقه در استان سهمیه خاص خود را دارد و اگر جایی مصرف را رعایت نکند خاموشی را تنها در آن مکان‌ها اعمال خواهیم کرد.

شیرخانی افزود: برق متغیری وابسته به پارامترهای متعدد است اما به طور مشخص دمای هوا تاثیر بسیار زیادی در مصرف برق دارد به گونه‌ای که با افزایش هر درجه دما در تابستان، مصرف برق نیز بالا می رود.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در بهبود مدیریت مصرف برق تاکید کرد: آگاهی شهروندان در حوزه مصرف بهینه و مدیریت در آن بدون شک با انجام رسالت جامعه خبری شکل می‌گیرد و در این راه خبرنگاران در صف مقدم اطلاع‌رسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: وزیر نیرو روز پنجشنبه هفته جاری ۹ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۷۵۷ میلیارد ریال را به صورت ویدیو کنفرانس در این استان افتتاح می‌کند./م

برچسب ها: برق ، پیک مصرف ، صنعت برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار