مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان و محدودیت های ایجاد شده، بیش از شش هزار طرح اشتغال زایی و کارآفرینی مددجویان این نهاد تعطیل شده و یا دچار خسارت شده است.
کد خبر: ۸۴۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 26 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قنبر موسی نژاد روز یکشنبه افزود: علاوه بر این تعداد طرح اشتغال زایی، حدود ۳۲ هزار خانواده مددجو نیز در این مدت در زمینه تامین معیشت دچار مشکل شده اند.

وی بیان کرد: این نهاد تصمیم دارد با هدف کاستن از این خسارت ها کمک هایی برای این خانواده ها در نظر گرفته و بستری را فراهم تا این افراد از حداقل حمایت ها برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط وبا توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و راه اندازی رزمایش کمک مومنانه، کمیته امداد نیز پویشی را تحت عنوان بخشش ایرانیان برای کمک به نیازمندان راه اندازی کرده است.

موسی نژاد بیان کرد: پویش بخشش ایرانیان برای رفع مشکلات نیازمندان افراد آسیب دیده از کرونا با استفاده از ظرفیت نیکوکاران، خیرین و مردم نوع دوست راه اندازی شده است و مردم استان می توانند با اختصاص کمک های خود به این پویش، کمیته امداد را در راستای کمک هرچه بیشتر به نیازمندان یاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: در استان ایلام بیش از شش هزار طرح خودکفایی مددجویان که از محل وام های قرض الحسنه بانک های عامل و اعتبارات قرض الحسنه این نهاد راه اندازی شده اند با توجه به شیوع کرونا، دچار مشکل شده که در تلاش هستیم با کمک افراد نیکوکار بستری فراهم شود که بخشی از خسارت ها به این افراد جبران شود.

وی به اجرای طرح اطعام مهدوی توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: به همین منظور تعداد هشت آشپزخانه در نقاط مختلف استان راه اندازی شده که پیش بینی شده است در طول ماه مبارک رمضان بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذا در این آشپزخانه ها تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: عموم‌هم استانی ها می توانند برای فعالیت هر چه بیشتر این آشپزخانه ها در راستای اطعام نیازمندان، کمک های خود را به کمیته امداد و پویش بخشش ایرانیان اختصاص دهند.

موسی نژاد تصریح کرد: در این آشپزخانه ها که همه تاییدیه بهداشت و سلامت را دارند روزانه چند هزار پرس غذا با رعایت کامل اصول بهداشتی تهیه و در بسته بندی های بهداشتی با رعایت حفظ کرامت خانوادهای نیازمند در اختیار آنان قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد ایلام با تاکید بر اینکه انتظار می رود امسال با کمک مردم استان بستر کمک به نیازمندان بیش از سال های گذشته فراهم شود، گفت: در نشست های هماهنگی فعالیت پویش های کمک به نیازمندان به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مشارکت خوب استاندار، مسوولان و همکاری بسیج و پایگاه های مقاومت، یک تقسیم کار خوب صورت گرفته است تا در زمینه خدمت رسانی به نیازمندان استان موازی کاری صورت نگیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار