رئیس پلیس راه انتظامی استان ازتمهیدات ترافیکی ویژه ماه مبارک رمضان در محورهای مواصلاتی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 26 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت : با توجه به تجربیات سال های گذشته رانندگی در ماه مبارک رمضان با شرایط جسمی خاص روزه داران مستلزم رعایت نکات مهم و ضروری است.

وی افزود : رانندگی در عصرهای ایام رمضان به دلیل خستگی و خواب آلودگی و ضعف و بی حالی بدن راننده ،مهمترین عاملی است که می تواند به طور مستقیم در تصادفات نقش داشته باشد ، پس ضرورت دارد راننده حتی المقدور در این شرایط جسمی در پشت وسیله نقلیه قرار نگیرد.

رئیس پلیس راه استان ،یادآور شد: رانندگان روزه دار سعی کنند برای رسیدن به منزل ، قبل از افطار از عجله و شتاب بی مورد در جاده ها خودداری کنند و کمبود وقت را با سرعت غیر مجاز جبران نکنند.

وی اضافه کرد : حفظ حرمت این ماه شریف و روزه داران عزیز بر همه اقشار مختلف جامعه واجب بوده و رانندگان ، مسافران و ... حق روزه خواری در ملاء عام و انظار عمومی را ندارند.

همتی زاده ادامه داد : برابر قانون رسیدگی به تخلفات راهور در صورتی که ماموران پلیس راه مشاهده کنند که راننده ای درحین رانندگی در جاده و داخل خودرو اقدام به روزه خواری (خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات) کرد، ضمن اعمال قانون با کد 2154 به مبلغ 200 هزار ریال ، وی را برابر ماده 638 قانون مجازات به علت رفتارهای هنجار شکنانه و تظاهر به عمل حرام ، تحویل مقامات ذیصلاح نمایند .

رئیس پلیس راه انتظامی استان به رانندگان ،توصیه کرد : در این ایام به جهت پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده ای از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند تا انشاالله شاهد حوادث تلخ تصادفات نباشیم ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار