پیمان ضیایی در گفتگو با تابناک:
رییس هیئت قایقرانی استان کرمانشاه گفت: قایقرانی نیازمند اراده و پشتکار است و برای موفقیت در این رشته باید از انگیزه کافی برخوردار بود.
کد خبر: ۸۴۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 22 April 2020

ناجی پیمان ضیایی در گفتگو با خبرنگار تابناک‌ کرمانشاه اظهار داشت: قایقرانی نوعی ورزش و سرگرمی است که با انواع متفاوتی از قایق در رشته‌های قایقرانی آبهای آرام، کانوپولو، راندن قایق اژدها، راندن قایق بادبانی، قایقرانی اسلالوم در آب‌های خروشان و روئینگ انجام می‌شود. رشته آب های آرام شامل رشته‌های کایاک و کانوی ۱، ۲، ۳ و ۴ نفره‌ است. در حقیقت، مسابقات قایقرانی آب‌های آرام، نامی متداول برای دو گونه از قایق‌ها، یعنی کایاک و کانو است و برای موفقیت در رشته قایقرانی باید از اراده و پشتکار کافی برخوردار بود.

وی در ادامه بیان داشت: ورزش قایقرانی از سال ۸۲ در استان کرمانشاه شروع به فعالیت کرد و این ورزش در استان به دلیل عدم فرهنگ‌سازی و عدم آشنایی با زیررشته های این ورزش زیاد شناخته شده نیست.

رییس هیئت قایقرانی استان کرمانشاه افزود: شیوع ویروس کرونا تاثیر بسیاری بر فعالیت ورزشکاران داشته و در همین راستا برنامه‌ریزی هایی انجام شده که ورزشکاران در منزل تمرینات خود را پیگیری کنند.

وی در پایان افزود: مشکل اصلی هیئت قایقرانی استان کرمانشاه عدم وجود فضای تمرینی مناسب برای قایقران ها است، همچنین می توان گفت قایقرانی ورزشی است که فضای تمرینی وسیعی را می طلبد و در خود شهرستان کرمانشاه تنها دریاچه شهربازی در اختیار ورزشکاران قرار دارد و فضای مناسبی ندارد و ۷۰۰ متر طول دارد. طی یک‌ سال گذشته مجوزهای لازم برای انجام تمرینات در سدهای شیان اسلام‌ آباد غرب، داریان شهرستان پاوه، سلیمان شهر سنقر و سد گیلانغرب صادر شده و امیدواریم این فضاها بیشتر توسعه یابد.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار