معاون استاندار ایلام:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام شیب طلاق در استان را نگران کننده عنوان کرد و تصریح نمود: متاسفانه شیب طلاق از سال ۱۳۹۳ تاکنون سیر افزایشی داشته است.
کد خبر: ۸۴۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 19 April 2020

به گزارش تابناک ایلام، محمد نوذری اظهار داشت: جمعیت استان ۵۸۰ هزار نفر است که ۲۱ درصد جمعیت آن جوان است که برخی از آسیب‌ها و مسائل به این ترکیب جمعیت برمی گردد.

نوذری از اعتیاد، طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی به عنوان مشکلات اساسی حوزه اجتماعی نام برد و تصریح کرد: در زمینه اعتیاد استان بیست و ششم کشور هستیم و با وجود ۵۰ مرکز درمانی، تاکنون ۱۳ برنامه در حوزه مواد مخدر برگزار شده است.

معاون استاندار ایلام گفت: استان ایلام در زمینه طلاق در رتبه ۳۰ کشوری قرار دارد به طوری که میانگین کشوری وقوع طلاق در هر سه ازدواج است اما در استان از هر پنج واقعه ازدواج یک واقعه طلاق به وقوع می‌پیوندد.

نوذری شیب طلاق در استان را نگران کننده عنوان کرد و تصریح نمود: متاسفانه شیب طلاق از سال ۱۳۹۳ تاکنون سیر افزایشی داشته است.

نوذری در ادامه گفت: آسیب بعدی استان خودکشی است که برای آسیب شناسی این موضوع هیئت‌های اندیشه ورز را برای اجرای راهکارهای دانشگاهیان تشکیل دادیم تا مسائل و آسیب‌های اجتماعی در آن به بحث و گفتگو گذاشته شود.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: با این حال میزان خودکشی در سال ۹۸، نسبت به سال ۱۳۹۷، ۱۸ درصد کاهش یافته است، اما در این زمینه همچنان نیاز به کار بیشتر برای مقابله با این معضل اجتماعی احساس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خودکشی فقط یک علت خاص ندارد و مانند دیگر آسیب‌های اجتماعی چندوجهی است، تاکید کرد: استان ایلام در این زمینه نسخه‌های خاص خود را می‌طلبد و حتی این نسخه‌ها در شهرستان‌ها نیز متفاوت است که انشاء الله با برنامه‌های درنظر گرفته شده در صدد کاهش این پدیده شوم هستیم./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اعتیاد .سردی هر کدام از زوجین که گاه باعث جذب محبت هر کدام از طرفین از طرف بیرون خانواده شود .. تنوع طلبی شدید هرکدام از زوجین . جو حاکم بر فضای مجازی که باعث اختلاف زوجین میشود و بیکاری ،از مهمترین دلایل طلاق میباشد که هرکدام از ما در اطراف و اقوام خود مشاهده کردیم وامیدوارم با رفتارشناسی دقیق و مشاوره و برخورد اصولی میزان طلاق و گسست خانواده ها کمتر شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار