بررسی کیفیت آسفالت این راه ارتباطی ،نبود علائم هشدار دهنده و ایمنی کنار جاده ای در مکانهای دارای پرتگاه ،نشان می دهد که این جاده در مختصات عمرانی دستگاههای متولی امر در استان ایلام خارج شده وسالهاست به دست فراموشی سپرده شده است .
کد خبر: ۸۳۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 16 April 2020

تابناک ایلام::باو جود اینکه این سالها بخش اعظم اعتبارات عمرانی استان ایلام در حوزه راههای ارتباطی هزینه شده است ،اما بازهم بسیاری از راههای درون استان از وضعیت نامطلوبی برخودارند ، تصور این است که تمامی نگاهها به راههای اصلی وشریان ارتباطی اربعین منتهی به شهرمرزی مهران معطوف است واین موضوع باعث شده تا مابقی مسیرهای ارتباطی استان به دست قراموشی سپرده شوند.

این درحالیست که بسیاری از این راهها بدلیل ارتباط دهی مناطق پررفت آمد استان ،بار ترافیکی پرحجمی را متحمل شده وبدلیل عدم رفع نواقص فنی وایمنی و همچنین نصب علائم راهنمایی ورانندگی ووجود نقاط پرحادثه ،سالیانه حوادث هزینه بری از حیث مالی وجانی به مردم تحمیل می کنند.

یکی از این راههای پرتردد ،جاده ایوان به سومار است ،مسیری که از زرنه در شهرستان ایوان عبور وبه سمت سومار استمرار دارد ،مسیری که از حیث زیر ساختهای ایمنی بسیار ضعیف و پیچ های متعدد وگردنه های پر خطر آن سالیانه محل وقوع حوادث رانندگی مرگباریست .

هرچند انتهای این مسیر به سومار در حوزه سرزمینی استان کرمانشاه ختم می شود ،اما 35کیلومتر این راه در اختیار ارتباط دهی روستاهای شهرستان ایوان قرار دارد .مسیری که بدلیل تردد کامیون های حمل بار به مقصد پایانه مرزی سومار وضعیت پر خطری را برای رانندگان عبوری بومی رقم زده است .

بررسی کیفیت آسفالت این راه ارتباطی ،نبود علائم هشدار دهنده و ایمنی کنار جاده ای در مکانهای دارای پرتگاه ،نشان می دهد که این جاده از مختصات برنامه ریزی عمرانی دستگاههای متولی امر در استان ایلام خارج شده وسالهاست به دست فراموشی سپرده شده است .

شاید تصور مسئولین این باشد که تردد روزانه صدهاکامیون کشنده حمل بار به مقصد مرز سومار و قرار داشتن این پایانه در حوزه سرزمینی استان کرمانشاه بنوعی مسئولیت مرمت یا ایمن سازی ان را متوجه مسئولین آن استان نموده است ،اما به واقع بخشی از این مسیر که بعنوان راه ارتباطی روستاهای شهرستان ایوان مورد استفاده قرار می گیرد ،بدلیل عدم برخورداری از ایمنی جان هم استانی هایمان در شهرستان ایوان را به خطر انداخته است .

انتظار می رود مسئولین استان ،خصوصا سازمان حمل ونقل و همچنین راه وشهرسازی نگاه ویژه ای را به این مسیر پر خطر معطوف داشته تا خدایی نخواسته بدلیل یک تصور نادرست احتمالی ویا فراموشی این مسیر ،شاهد رقم خوردن حوادث تلخی برای مردم این منطقه نباشیم .

برچسب ها: جاده سومار ، زرنه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجتبی از ایوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
سلام و سپاس،واقعا نه جاده داره و نه آسفالت
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
این جاده واقعا به فراموشی سپرده شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار