استاندار ایلام گفت: مردم مهم ترین محور در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بوده و در مرحله فاصله گذاری هوشمند نیز همچنان با مشارکت همگانی مردم می توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۸۳۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 13 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد استانی مقابله به ویروس کرونا اظهار داشت: اگر پروتکل های ابلاغی از سوی عموم مردم و اصناف رعایت شود با سرعت بیشتری کرونا را شکست داده و از شرایط کنونی عبور خواهیم کرد.

وی یادآور شد: اصناف پرخطر بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا همچنان اجازه فعالیت ندارند و برگزاری هرگونه تجمع همچون تشییع جنازه ممنوع است، ضمن اینکه راه های فرعی نیز باید بسته باشند و فعالیت های گردشگری نیز ممنوع خواهد بود.

استاندار ایلام با اشاره به بررسی های صورت گرفته در استان از ابتلای افراد به کرونا، اضافه کرد: ۱۳ درصد مبتلایان در استان ایلام کارمند، ۲۲ درصد شغل آزاد، پنج درصد نظامی ، ۱۸ درصد خانه دار، چهار درصد کشاورز ، هشت درصد سالخورده، ۲ درصد راننده ، ۲ درصد کودک و ۱۱ درصد نیز نامشخص است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: وضعیت شهرستان ایوان طی چهار روز گذشته بهبود یافته بطوریکه تنها یک مورد مبتلا اضافه شده است ولی در شهرستان های آبدانان و دهلران تعداد مبتلایان در حال افزایش است که نیازمند مراقبت بیشتر هستیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: برخی از افراد با وجود داشتن علایم وضعیت خود را کتمان کرده و اطلاعات واقعی را بیان نمی کنند که سلامت خود، خانواده و اطرافیان را به خطر انداخته و ظلم بزرگی در حق دیگران می کنند و امیدواریم عموم مردم طرح غربالگری را جدی بگیرند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به پویش کمک به افراد آسیب دیده از کرونا از عموم مدیران خواست بخشی از حقوق خود را به این طرح اختصاص دهند و کارمندان دستگاه های اجرایی نیز می توانند با مشارکت خود بار دیگر حس نوعدوستی خود را در برهه های حساس نشان دهند، خیرین نیز مشارکت خوبی برای کمک به نیازمندان داشته و تاکنون ۳۵ میلیارد ریال از این محل جمع آوری شده است.

وی از تمدید مهلت هزینه کرد اعتبارهای جاری تا پایان خرداد و اعتبارهای عمرانی دستگاه های اجرایی تا شهریورماه خبر داد و گفت: امهال بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی صنوف آسیب دیده و مهلت سه ماهه برای جلوگیری از اجرایی شده چک های افراد نیز از برنامه های دولت برای حمایت از اصناف در ایام شیوع کروناست.

استاندار ایلام یادآور شد: بانک های عامل نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا حق برداشت بدهی خود از محل حساب های مشتریان را ندارند و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد خواهد شد.

سلیمانی دشتکی به پیشنهاد خود به رییس جمهوری در خصوص تعیین مصادیق بسته های حمایتی دولت توسط استانداران اشاره کرد و گفت: امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا رییس جمهوری دستور دادند که بسته های حمایتی دولت برای افرادی که در اثر بیماری کرونا شغلشان را از دست داده و یا آسیب دیده اند با لحاظ کردن نگاه استانداران اعمال شود.

استاندار ایلام با اعلام این مطلب که در جهت بومی سازی دستورالعمل های ستاد کرونا و در راستای کمک به سلامت و کار مردم تلاش می شود، عنوان کرد: در این زمینه کمیته ای برای بررسی خواسته ها و مطالبات اصناف و بازاریان شکل می گیرد و در راستای بازگشایی یا عدم بازگشایی برخی فروشگاه ها با لحاظ کردن پروتکل های موجود تصمیم گیری می شود.

وی از اصناف و بازاریان خواست تا روز جمعه در سامانه سلامت ثبت نام کنند و اگر این کار را نکنند از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به شروع طرح فاصله گذاری هوشمند خواستار همکاری و همراهی اقشار و توده های مختلف مردم شد و گفت: آنچه که در این برهه از زمان تعیین کننده است همراهی و کمک مردم در اجرای کامل دستورالعمل ها و پروتکل های موجود است که انشاءالله با کمک مردم هرچه زودتر از این شرایط خارج شویم. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار