فرماندار مهران:
فرماندار مهران گفت: با مشارکت ۹۸ درصدی مردم این شهرستان در مرحله اول، دور دوم غربالگری کرونا در شهرستان آغاز شده است و تا کنون پنج هزار نفر مجدد غربالگری شدند.
کد خبر: ۸۳۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 11 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ اسد قاسمی در نشست ستاد مبارزه با کرونای شهرستان مهران افزود: در راستای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، همچنان ورودی های مهران توسط نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، مرزبانی و ستاد مردمی کنترل می شود که از تلاش پلیس راهور و پلیس راه در این زمینه قدردانی می شود.

وی اضافه کرد: با تلاش همگانی و همکاری خوب مردم امیدواریم وضعیت مهران در مبتلا شدن شهروندان به کرونا به روزهای آغازین سال نو برنگردد.

قاسمی با اشاره به ثابت ماندن نسبی آمار مبتلایان به کرونا در مهران افزود: ثابت ماندن آمار ضمن خوشحالی نباید ما را مغرور و از کارهایی که تا الان در بوجود آوردن این شرایط نرمال تاثیر گذار بوده، غافل کند.

فرماندار مهران یادآور شد: کار غربالگری مجدد، گندزدایی شهرها و روستاهای شهرستان توسط شهرداران، دهیاران، سپاه و بسیج و پایگاه های مقاومت، مرزبانی و فعالان مدنی اجتماعی زیر نظر شبکه بهداشت همچنان تداوم خواهد داشت و از عموم مردم درخواست داریم به همکاری و تعامل خود با ستاد مبارزه با کرونا ادامه دهند.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، مطبوعات، خبرگزاری ها و کانال های خبری در راستای مبارزه با کرونا و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به جامعه تاکید کرد: انتظار داریم همچنان ما را یاری کنند و بازوی قوی مسوولان باشند.

قاسمی خاطر نشان کرد: تغییر روند کوچ سنتی عشایر مهمان خارج از استان در شهرستان مهران به کوچ ماشینی در راستای مطالبات مردمی انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از مسوولان پروژه نفتی سروک آذر این شهرستان خواسته شد غربالگری در پست کنترلی آبزیادی و تشدید مراقبت های بهداشتی در شرکت های وابسته را همچنان با حساسیت دنبال کنند و مستندات فعالیت‌ها را به دبیرخانه ستاد کرونای شهرستان ارسال کنند.

رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان مهران یادآور شد: تا تعیین تکلیف مرز مهران از ترددهای غیرضروری توسط مرزبانی در پست کنترلی بهرام آباد ممانعت خواهد شد و کنارگذر غربی مهران در ابتدا همچنان مسدود است.

قاسمی تاکید کرد: هرگونه تصمیم گیری برای تردد کامیون ها و تریلرها از داخل شهر مهران و یا مسیرهای جایگزین به مقصد مرز به بعد از بازگشایی مرز موکول می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز(پنجشنبه ) اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس به چهار هزار و ۱۱۰ تن رسید و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور افزود: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که تاکنون۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۱۸ تن در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: بنا بر تصمیم ستاد کرونای شهرستان، از طریق مدیریت جهاد کشاورزی به
کمباین داران غیر بومی که هر ساله درعملیات برداشت فعالیت دارند،اعلام شده بدون دارا بودن برگه سلامت اجازه ورود به شهرستان به آنها داده نخواهد شد.

قاسمی بیان داشت: از شهروندان عزیز مهران بخاطر صبوری و تعامل با مسئولین در طرح فاصله اجتماعی صمیمانه قدردانی می گردد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار