استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: این استان دارای منابع عظیم انرژی و ثروت بیشماری است ولی شاهد تعداد بالای مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستیم.
کد خبر: ۸۳۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵ 10 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با قائم مقام کمیته امداد کشور سیاست این نهاد را در راستای خودکفایی مددجویان قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: یک تضاد عجیب در ایلام وجود دارد در عین اینکه یک ششم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی است اما از طرفی نرخ تورم و میزان هزینه خانوارها بالاتر از میانگین کشوری است و منابع غنی خدادادی فراوانی در استان نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: با وجود اینکه نظام و دولت های مختلف خدمات ارزشمندی در استان انجام داده اند اما به خاطر عمق محرومیت و عدم توسعه یافتگی در استان فقر در ایلام زیاد است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی عملا کار اقتصادی در استان ممکن نبود، اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی حداقل زیرساخت های استان نیز از بین رفت با این حال مردم در این دوران سخت با رشادت و فداکاری رتبه اول ایثارگری در کشور را کسب کردند.

وی با اشاره به این که نظام و دولت در دو سه سال اخیر کمک های فراوانی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه انجام داده است، افزود: طی این سال ها علاوه بر ایجاد تسهیلات ویژه اشتغالزایی، میزان مستمری خانواده های مددجو سه برابر شده است.

استاندار ایلام در راستای رفع مشکل مددجویان نیز گفت: کمیته امداد باید با مسکن و راه و شهرسازی تفاهم نامه های قوی برای رفع مشکل مسکن مددجویان ببندد چراکه یکی از مشکلات عمده این اقشار ضعیف بحث مسکن آنان است.

وی افزود: در سال های گذشته چند برنامه خیلی خوب مطرح شد یکی بحث مسکن مهر و دیگری هدفمندی یارانه ها که در جهت کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بود اما متاسفانه خوب اجرا نشدند.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار رسیدگی به بیماران صعب العلاج مددجو شد و گفت: این افراد علاوه بر درد فقر و تنگدستی درد بیماری نیز بر آن اضافه شده و در این راستا نیازمند توجه بیشتر هستند.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای بازدید از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد دوربین و اطلاع رسانی را حذف کرده ام چرا که شان مردم برای ما اهمیت بالاتری داشته است.

وی افزود: در جهت کمک به کمیته امداد هر کاری از دستم بیاد و هرجا بتوانم از همه ظرفیت ها برای کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه فروگذار نخواهم بود.

صمصامی قائم مقام کمیته امداد نیز از زحمات استاندار ایلام قدردانی کرد و گفت: از نقش موثر نماینده عالی دولت و تعامل بسیار خوب ایشان در همدلی و هم افزایی برای استان و دلسوزی برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه تشکر می کنم.

در پایان ضمن قدردانی از زحمات ضیاء رضایی، موسی نژاد بعنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام معرفی شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار