استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: ۹۰ درصد مردم استان ایلام در طرح غربالگری ثبت نام کردند.
کد خبر: ۸۳۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 06 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در سیزدهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مجموعه اعضا برگزار شد، از همراهی خوب مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی اجتماعی تشکر کرد و اظهار کرد: همکاری خوب مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی منجر به کاهش آمار مبتلا به کرونا در استان شده است.

وی ادامه داد: برای تداوم این روند مثبت همچنان نیازمند مشارکت مردم برای در خانه ماندن و دوری از حضور در اجتماعات و دور همی ها هستیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه از مشارکت فعال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تشکر کرد و تصریح کرد: امام جمعه محترم ایلام از روز اول شکل گیری ستاد در تمامی صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند و نقش بی بدیلی ایفا کرده‌اند.

وی در سپس به مشارکت ۹۰ درصدی مردم استان در طرح غربالگری طرح سلامت اشاره کرد: باتوجه به شروع بکار دو سوم کارمندان ادارات از روز بیست و سوم فروردین ماه این طرح در راستای رعایت بهداشت فردی و قطع زنجیره انتقال در حین کار اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح ادارت باید جوری برنامه ریزی کنند که افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای و یا سن بالا هستند در اولویت عدم حضور در محل کار قرار گیرند و مابقی افراد بصورت شیفتی با دوسوم کارمندان در سر کار حضور می‌یابند.

سلیمانی دشتکی در ادامه بر عدم حضور افراد مبتلا به بیماری کرونا در میان جامعه و مردم تاکید کرد و گفت: افراد مبتلا به کرونا باید به شدت از جامعه دور نگه داشته شوند و در صورت حضور آنها در میان مردم و مبتلا کردن دیگران مرتکب جرم می‌شوند و در قبال آن بایست پاسخگو باشند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اعمال مصادیق درون استانی برای شناسایی افراد نیازمند تحت پوشش بسته‌های حمایتی از طرف دولت شد و افزود: وقتی که از مردم خواسته‌ایم شغل و کار خود را تعطیل کنند و در طرح فاصله گذاری اجتماعی مشارکت کنند و امروز نیازمند کمک هستند می‌بایست مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: از آنجا که ستاد استانی اشراف کاملی بر اقشار ضعیف و یا آسیب پذیر از شیوع بیماری کرونا در استان دارد منطقی این است مصادیق کمک و تحت پوشش قرار گرفتن افراد نیز توسط ستاد استانی تعریف شود تا کمک‌ها به صورت هدفمند به افراد برسد./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار