رئیس شبکه دامپزشکی چرداول گفت:
رئیس شبکه دامپزشکی «چرداول» گفت: در روزهای اخیر 200 قطعه مرغ تلف شده در طبیعت را کشف کردیم که برای جلو گیری از شیوع بیماری آن‌ها را با رعایت بهداشت دفن کردیم.
کد خبر: ۸۳۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 05 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ جبار فیضی رئیس شبکه دامپزشکی چرداول گفت: در روزهای اخیر کارشناسان دامپزشکی حدود ۲۰۰ قطعه مرغ تلف شده که در طبیعت رها شده بودند را کشف کرده و برای جلوگیری از شیوع بیماری با رعایت موازین بهداشتی این پرندگان را دفن کردند.

وی افزود: کارشناسان این اداره کل با اطلاع یابی از محل رها شدن تعداد زیادی مرغ تلف شده و با حضور در منطقه مساله را مورد بررسی قرار داده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی چرداول اظهار کرد: بررسی علت مرگ این مرغ‌های تلف شده به علت اینکه مدت بیش از ۲۴ ساعت از مرگ و میر آن‌ها گذشته بود امکان پذیر و میسر نبود چرا که امکان بررسی علت اتلاف لاشه تا ۲۴ ساعت اولیه بعد از مرگ امکان پذیر است.

وی بیان داشت: مرغداران نباید خودسرانه بعد از اتلاف گله‌های خود آنها را در طبیعت رها کنند چرا که این امر علاوه بر اینکه موجب شیوع انواع بیماری‌ها می‌شود و هم اینکه به علت فساد لاشه امکان کشف مرگ لاشه نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: مرغداران به طور جدی با توجه به تنوع بیماری‌های قابل انتشار چون نیوکاسل، برونشیت، آنفولانزای فوق حاد پرندگان و … هر گونه تغییر در گله‌های مرغ خود را به کارشناسان دامپزشکی اطلاع دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی چرداول تاکید کرد: مسوولان دامپزشکی در حال پیگیری این موضوع هستند تا با جمع آوری مستندات صاحب این مرغ‌های تلف شده را شناسایی و فرد خاطی را به مراجع قضایی معرفی کنند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار