استاندار ایلام؛
استاندار ایلام تصریح کرد: استان ایلام توانسته با ۳.۶ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری در ردیف سه استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گیرد.
کد خبر: ۸۳۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 05 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان در محل استانداری ایلام، از کاهش ۳.۴ درصدی نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و گفت: بر اساس آخرین برآورد مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۹۸ به ۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که این نرخ در زمستان سال گذشته ۱۰.۴ درصد بوده است.

استاندار ایلام روند کاهش بیکاری در سال ۹۸ را بی سابقه عنوان کرد و گفت: در حالی که در آغاز سال ۹۸ و در زمستان بیکاری استان ۹.۳ درصد بود این عدد در تابستان به ۸.۷ سپس در پاییز به ۸.۱ و در نهایت در زمستان سال ۹۸ به عدد ۷ رسیده و این یک رکورد بی نظیر در طول تاریخ بیکاری استان است.

وی تصریح کرد: استان ایلام توانسته با ۳.۶ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری در ردیف سه استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گیرد.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از تلاش مجموعه دست اندرکاران امر اشتغال، اشاره‌ای به وضعیت بیکاری استان در گذشته داشت و گفت: مجموعه تلاش‌ها باعث شده است بیکاری استان از ۱۷.۷ در قبل از دولت تدبیر و امید به ۱۲.۷ در سال ۹۶ و در نهایت به ۸.۳ درصد در سال ۹۸ برسد./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار