اما در این مدت حساس وشرایط بحرانی که همه پای کارند ،خبری از ائمه جمعه استان نیست . یا واقعا تصور می کنند که چون امام جمعه اند و حال نماز جمعه تعطیل است ،دیگر کاری ندارند ! یا اینکه خدایی نخواسته احساسی نسبت به شرایط حساس مردم ندارند که امیدوارم اینگونه نباشد !
کد خبر: ۸۳۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 05 April 2020

تابناک ایلام::قبل از پردازش ،موضوع را بایک ضرب المثل ایرانی آغاز می کنم ،" کس نخارد پشت من ،جز ناخن انگشت من "درست است که در شرایط خاص که نیاز به همدردی و کمک احساس می شود ،به این شعر سعدی پناه می بریم " بنی آدم اعضای یک پیکرند ،که درآفرینش زیک گوهرند"اما در شرایط حساس کرونایی امروز ،بقولی گفتنی"اوضاع آنقدر قاراش میش " است که پدر از فرزند وفرزند از مادر دوری می کند!اینجاست که ضرب المثل مقدمه مصداق پیدا می کند!

بدین معنا تا کسی از جنس خودت نباشد ،دلسوزت نباشد ،درکت نکند ،احساسش رابا احساست شریک نمی کند ،مالش را با مالت و قص علی هذه ..روشن تر بگویم در شرایط کرونایی که انسانها  از نفسِ هم نفس هم واهمه دارند ،همه مراسم ومناسک و آداب وسنن تعطیل شده ،حتی کسی جسارت وجرات خواندن تلقین مرده های کرونا را ندارد ،دل شیر می خواهد تا درمیدان بمانی ،در کنار همنوع ،هم کیش ،هم استانی و همشهری ات...

اما هستند افرادی که بخاطر سلامت هموطن ،هم استانی ها،همشهری ها و در یک کلام همنوعشان ،شب وروز را به خود حرام کردند ،قید خانواده ها را زدند ،هر کسی در حد وسعش ،در حوزه کاریش ،یکی با توزیع مواد ضدعفونی ،یکی با تهیه وتوزیع ماسک ،دیگری با تامین مایحتاج خانواده ها،یکی در بانک،دیگری درموسسه خیریه و یکی مثل استاندار از طریق اعمال مدیریت ،رسانه ها با اطلاع رسانی وموثرتر از همه اینها ، کادر درمان هم ایثارگرانه خط مقدم این نبرد را نگه داشتند ،تا مردم ما از این شرایط کرونایی به سلامت عبور کنند .

وقتی مثال می زنیم "کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من "به خاطر همین قسمت است ،امام جمعه ایلام را همه می شناسیم ،فردی از جنس خودمان که خون ایلیاتی در رگ هایش جریان دارد ،ساده وبی آلایش در این مدت حضور داشته اند ،نمازجمعه برگزاری نمی شود ،اما روز جمعه از رسانه ها وخیرین دعوت می کند تا  ایشان را برای راه اندازی پویش امید وهمدلی برای کمک به نیازمندان وآسیب دیدگان از کرونا یاری رسانند .می دانید چرا؟ چون از جنس این مردم است ،از گوشت و خون آنهاست ،نمی شود نسبت به سرنوشت مردمش بی تفاوت باشد!

اما در این مدت حساس وشرایط بحرانی که همه پای کارند ،خبری از ائمه جمعه استان نیست . یا واقعا تصور می کنند که چون امام جمعه اند و حال نماز جمعه تعطیل است ،دیگر کاری ندارند ! یا اینکه خدایی نخواسته احساسی نسبت به شرایط حساس مردم ندارند که امیدوارم اینگونه نباشد !

البته برای تغییر حال وهوا ،این جمله را به زبان طنز بیان نماییم "خداییش از وقتی که نماز جمعه تعطیل شده است ،روحانی و دولتش از دست امامان جمعه نفس راحتی کشیده اند ،تصور کنید اگر نماز جمعه دایر بود، این شرایط کرونایی عجب خوراک دبشی بود برای شستن روحانی وآیزان کردنش بر طناب !و دوباره شستن او و دوباره آویزان کردنش !!

باور کنید بهترین تصمیمی که در شرایط بحرانی کشور اتخاذ شد ،همین یک تصمیم تعطیلی نمازهای جمعه بود، البته اشتباه برداشت نکنید ،به معنای خاص آن که در کشور ما به پایگاهی برای کوبیدن وله کردن یک طیف سیاسی تبدیل شده است !

شما تصور کنید در این بحران، اگر تمامی ائمه جمعه یکصدا دولت را به خاطر این کرونا استنطاق می کردند ،برخی روحانی وظریف را پیاده نظام دشمن برای انتقال این ویروس به کشور معرفی می کردند ،برخی اجنه را اجیر شدگان دولت خود فروش برای شیوع این ویروس می خواندند،برخی هم دولت را متهم به پنهان کاری و...می کردند ،چه واویلایی که نمی شد !دولت به جای تمرکز بر این بحران ملی ،باید تمام هم وغم خود را صرف پاسخگویی به این ادعاها می کرد ،آنوقت سرنوشت سلامت مردم چه می شد؟!

حال شوخی به کنار  ،واقعا توجه کرده اید در شرایط حساس کشور که منافع کشور حکم می کند با هم باشیم،درکنار هم باشیم ،اما عده ای بی توجه به این منافع فقط حرف خودشان را می زنند! در سیاسی کاریها به گونه ای رفتار می کنند که دولتی که در راس کار است ،چون از جنس وفکر آنها نیست انگار از اسراییل انتخاب شده و چگونه می خواهند آنها را به زیر بکشند؟!

به رغم تمامی این تعطیلی ها ،بازهم عده ای در این نبرد و دفاع سلامت ملی بی توجه به شرایط فقط ساز خود را زده اند !افرادی که در مسئولیتهای قبلی امتحان خود را پس داده ثابت کرده اندکه برای منافع نظام و مردم پشیزی ارزش قایل نیستند ،اکنون خود را ناجی مردم قلمداد می کنند !بی توجه به پیامهای مقام معظم رهبری وپیامهای قدردانی ایشان از تیم سلامت کشور !چه انگ ها وچه برچسب ها که نمی زنند!

حال که برای برون رفت کشور از این شرایط حساس و بحران ملی همه باید حول محور اتحاد کنار هم قرار بگیرند ،ید واحده شوند ،چرا برخی که موثرند ،نیستند ؟! ائمه محترم جمعه که در طول سال کوچکترین نارسایی ومشکل را به اسم رفع مشکلات مردم پیرهن عثمان می کنند !الان کجا هستند ؟چرا خبری از آنها نیست ،مگر مردم از این گرفتار تر می شوند ؟

اگر احساس می کنند کاری از آنها بر نمی آید ،مثل نماینده ولی فقیه در استان ،آستین همت بالا بزنند و از حیثیت خود خرج کنند و با تشکیل پویش های حمایتی به یاری کارگران فصلی و دست فروشها وکسانی بشتابند که در این بحران شغل ودرآمد خود را از دست داده اند !اگر فکر می کنند این کار هم شدنی نیست ، لااقل زحمت نماز میت و خواندن تلقین متوفیان کرونا را عهده دار شوند ! اینکه راحت است.

مااینجا بنا نداریم کسی را تخریب کنیم ویا خدایی نخواسته شرایط را فرصتی برای تضعیف و تخریب قرار هیم ،اما می خواهیم با تکیه بر رسالت خود ،همه رابه میدان عمل دعوت کنیم تا هر کسی به اندازه وسع وتوانش کمک کند تا کشور از این شرایط تعطیلی خارج شود ،کرونا به معنای واقعی ریشه کن شود ،تا کشور ومردم بیش از این متحمل خسران وهزینه نشوند! 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بوشهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
کجایند ائمه جمعه؟! رفته اند به قرنطینه تا سالم بمانند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار