مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ماموران مراکز بهداشتی این استان حق مراجعه به منازل شهروندان برای گرفتن شماره تلفن را ‌ندارد.
کد خبر: ۸۳۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 30 March 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محبوب رستم زاد  با بیان اینکه در راستای اجرای طرح غربالگری به شماره تلفن خانوارها و پیگیری وضعیت سلامت آنها نیاز است، اظهار داشت: برخی از خانوارها در پایگاه های بهداشتی شماره تلفن ندارند که ماموران مراکز بهداشت برای پیدا کردن شماره آنها مجبور به مراجعه حضوری شده بودند.

وی تاکید کرد: پس از اطلاع از این اقدام بلافاصله با دستور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، هرگونه مراجعه حضوری ماموران مرکز بهداشت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، ممنوع شد.

رستم زاد گفت: قرار شد به منظور دستیابی به اطلاعات خانوارها نظیر شماره تلفن با هماهنگی ثبت احوال و اداره مخابرات استان، شماره افراد اخذ شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شهروندان خواست: همچنان با ماندن در منزل و جلوگیری از تردد دانشگاه را در مهار بحران کرونا و حفظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه کمک کنند.

رستم زاد همچنین تاکید کرد: اگر ماموران مراکز بهداشت با شهروندان تماس گرفتند، حتما با دقت جواب سوالات را اعلام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح غربالگری و شناسایی افراد مشکوک و مبتلا به کرونا بتوان گام اساسی در درمان و مهار این بیماری برداشت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه روند ابتلا به کرونا بر اساس آمار امروز روند کاهش داشته که امیدواریم این روند با همکاری مردم به صفر برسد.

بر اساس آمار رسمی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکنون ۷۲درصد جمعیت استان در طرح غربالگری شرکت کرده اند و با توجه به بالا بودن جمعیت مرکز استان و نداشتن اطلاعات در پایگاه های بهداشتی ۲۸درصد دیگر باقی مانده که تلاش برای انجام ۱۰۰درصدی این طرح در دستور کار این معاونت است.

صبح امروز دوشنبه یازدهم فروردین ماه ماموران بهداشتی برای گرفتن شماره تلفن برخی خانوارها به منازل تعدادی از مردم شهر ایلام مراجع کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از کاهش روند ابتلا به کرونا در روز جاری دوشنبه یازدهم فروردین ماه خبر داد و گفت: بعد از حدود ۲ هفته که روزانه بین ۱۴ تا ۲۰ نفر به تعداد مبتلایان اضافه می شد طی ۲۴ ساعت گذشته جواب آزمایش تنها شش نفر مثبت اعلام شد.

به گفته دکتر محمد کریمیان، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در بیمارستان های تخصصی نگهداری بیماران کرونای استان وجود نداشته است.

وی مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان ایلام را با احتساب ۶ مورد جدید ۲۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۵۰ نفر از این افراد تاکنون بهبود یافته اند و ۲۴ مورد نیز فوتی داشته ایم و مابقی در بیمارستان و قرنطینه خانگی تحت درمان هستند.

دکتر کریمیان اظهار داشت: افراد مبتلا به کرونا از همه قشر و همه سنی هستند و بیشتر افراد فوت شده افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای بوده اند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار